Bengf
Aktiv medlem
Visst är det så, men jag menade att just den här egenskapen är vad A77 får vänta sig att mätas emot när den recenseras i ett mer omfattande test. Och där håller jag med Mats att A77 kan få det svårt och det skulle i så fall dra ned "betyget" vilket i sin tur påverkar försäljningen.
Att förbeställa nu vore enl min mening en smula förhastat innan man vet hur AF kommer att fungera på snabba motiv och följa dem samt hur de verkliga lågljusegenskaperna är beskaffade.
Själv tror jag inte jag skulle ha några som helst problem med en A77 då jag mest är inne på mer lugna och detaljerade motiv. Med bra glugg kan den i bra ljus mäta sig med en FF ganska bra, men inte riktigt fullt ut. Det är vad jag vet idag.
Men så länge de övriga egenskaperna ej har testats/redovisats skulle jag dra mig för att köpa A77 eftersom jag redan har en FF. Skulle jag köpa den så vore det just för att få en AF som presterar som en Canon 7D och fixade lågljus bra. Så det är vad jag väntar på att se utfallet av.
//Lennart
I dessa tidiga reviewer pratar dom om att A77 har AF-tracking, verkar vara i samband med monitorn och Live View, man skall kunna se hur den följer och byter punkter efter hur motivet rör sig, om det sker det samma genom sökaren har jag inte hittat ännu.
Även om A77 till och med skulle få lite bättre Följande AF än 7D och D300 så tror jag inte att någon av dessa ägare skulle byta kameramodell i alla fall, speciellt Canon/Nikon har så fina objektiv till sina kameror + att eventuella skillnader i bildkvalitet är så små att det är inte någon ide, och sedan är det tydligare mer och mer att bra Raw-program är vad som gäller för att göra en högisobild riktigt njutbar.
Självklart så skulle en likvärdig AF som 7D alldrig vara fel, men för närvarande så har 7D världens bästa AF inom DSLR-segmentet, Canons paradgren så att säga, Pentax, olympus, Fuji och Panasonic och vad nu mer kan finnas, kan inte heller matcha Canons AF. Men såg att A77 har det finurliga infraröda ljuset som gör det möjligt att fota i totalt mörker.