Bengf
Aktiv medlem
Besvärliga Bengf tillbaka igen, känner mig lite utfrysen när ingen längre vill gå i klince när jag skriver och är lite kritisk, vill ju bara att Sony skall få till det, därför hejar jag även på Pentax för konkurensen är så viktig. Canikonerna har fått härjat och styrt under så många år. Är det bara jag som reagerar när nu teodorian visar sina exempel mellan Nikon D300 och sprittnya A55, D300 är slagen isomässigt sedan länge av D90 och sedan den billiga instegaren D5000, är det bara jag som reagerar att inte A55 klarar gamla D300 som är slagen av instegare, nya D3100 verkar ju också vara en vass rackare. Nu är visserligen D300 en av världens finaste dslr-kameror och klassar in i ett mycket dyrare segment. Nu väntar man på flera svenska tester av a55 så sista ordet är väl inte sagt. lite konstigt för övrigt att 500-serien bara hängde med under ett år, måste vara nästan ett rekord med så kort levnad, men det var nog inte så lätt att få till det med filmfunktion så Sony var väl tvungen att släppa någonting.