pet
Aktiv medlem
Jo helt ritktigt, men saken är den att i inlägg 632 svarade jag Peter, och PMD svarade på den utan att ana bagrunden till varför jag skrev som jag gjorde. Peter och jag brukar tjivas i bland om vissa saker och när jag vid flertalet gånger berömde Canonkameror i Sonytråden, ( vid denna tid var Peter Sonyägare ) så reste Peter ragg och skällde på mig vid flera tillfällen i stil med att Canon inte var så märkvärdiga.
Nu äger Peter en Canon och försvarar den med hull och år i alla lägen. Helt okej för mig, PMD känner extra starkt för sin Olympus, StenÅke för sin Nex 7 inge konstigt med det.
Men jag kan sakna problemet med att vara mera konsekvent vilket givetvis kan vara svårt. Samma testare som testat RX100 har ju också testat övriga märken. Men så klart får favoritkameran goda betyg i en test så måste den testaren vara bra. får den dåliga betyg så är det testarens
fel.
Det finns många exempel där förserieexemplar har fått risiga betyg, bland annat 7D, D90 fick risiga betyg i Råd och Rön. A77 testades i den andra tidningen Digital Foto som har lite konstigheter för sig, A77 var bestyckad med gamla 18-70 objektivet av alla objektiv.
DXO gillas inte av många Canonägare, medans Nikonägare gillar DX0 desto mera,
Bengt det är är lite snevridet....ja jag försvarade(och gör fortfarande) Sony och A77an då jag va en av dom första på FS som ägde en A77a o eftersom det gång på gång sas/påstods helt galna/felaktiga saker där folk påstod att tex Canon 7D va så mycket bättre än A77an på det mesta utan att dom ens hade testa eller jämfört kamerorna med varandra....mycket av det jag sa i A77an försvar i vs-kriget med tex 7D bekräftades senare av tex Martin och Lennart.
Nej du jag försvara inte min Canon eller Canon som företag/märken i alla lägen....kameran jag äger är långt ifrån den bästa och A900 som jag ägde presterade i många situationer bättre/ett bättre resultat....du som är aktiv i Sony-trådarna borde veta varför jag bytte system och det va av en enda anledning...och det va inte för att Canon är bättre än Sony.