Leaflet
Aktiv medlem
Tack för tipset!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Beställde för en vecka sedan ett litet handgrepp till RX100 för 275 kr och fick just reda på att det är på väg med posten! Jag tror det blir en dramatisk förbättring i handhavande av kameran.
http://www.kleptography.com/rf/#camera_rx100
Dpreview har testat klart den nu iaf:
http://www.dpreview.com/reviews/sony-cybershot-dsc-rx100/
Dpreview har testat klart den nu iaf:
http://www.dpreview.com/reviews/sony-cybershot-dsc-rx100/
Fotografera av förstasidan på någon valfri dagstidning med din Sony DSLR och din Sony RX-100 på ISO 1600 och gör ett 100%-utsnitt på 400x400 pixlar och publicera här, så får vi se själva vad som gäller. Vi väntar med spänning!
Bra att det nu börjar komma lite mer sansade tester jmft med de hallelujareaktioner vi såg i början, och att testerna bekräftar vad jag och flera andra sa om bildkvalitet och tillkortakommanden.
En del här ylade då om att vi snackade skit om era älskade Sony prylar och minsann aldrig skulle säga så elaka saker om Nikon eller Canon. Mindervärdeskomplexen riktigt lyste i sammanhanget!
Här är en del lösryckta citat från dpreview och diglloyd i den ordningen:
"In most situations, the camera delivers images that are simply better than you would usually expect from a compact camera. The JPEG processing isn't particularly lovely at 1:1 viewing"
"That doesn't mean the RX100 is going to replace your DSLR or large sensor mirrorless camera - it just can't compete with the image quality or flexibility that their sensors and interchangeable lenses bring."
"Regrettably, the real weakness of the Sony RX100 is the lens resolution— it’s pretty lousy at most settings, woefully underperforming the sensor in many situations"
"Yet the RX100 delivers frustratingly poor results in many (too many) situations; this is not a sensor issue but a lens performance issue— it a very, very poor performer at many if not most zoom settings and distances."
http://diglloyd.com/blog/2012/20120828_3-SonyRX100-RAW.html
Hur tittar de flesta på sina bilder? En del framkallar och tittar på pappersfotografier, andra - troligen en majoritet - för över bilderna till en dator och tittar på bilderna där. En del för också över bilderna till skivor och mediaspelare eller något liknande för att kunna visa bilderna på en stor TV.
Jag vågar påstå att 98% INTE tittar på sina bilder i 100%, det gör bara tekniknördar på FS och liknande forum.
Så varför ska man jämföra bilder på ett sätt vi inte tittar på dom?
Av vilken anledning citerar du inte hela meningen?
Så här skrev jag: "Här är en del lösryckta citat"
Därför att jag i något tidigare inlägg just påpekade att man ser hur dålig jpeg-konverteringen i kameran är om man tittar på bilderna i 100% och det lösryckta citatet konfirmerade detta jag sagt tidigare.Jo det gjorde du...men min fråga är obesvarad: Av vilken anledning?
Så du menar att om man bara tittar på bilderna på ett sätt så att man inte ser felen, då finns de inte där?
Bra att det nu börjar komma lite mer sansade tester jmft med de hallelujareaktioner vi såg i början, och att testerna bekräftar vad jag och flera andra sa om bildkvalitet och tillkortakommanden.
Ett omdöme från någon som har en så bred överblick, kunskap och egen erfarenhet av större delen av marknadens kompaktkameror är förstås av SYNNERLIGEN högt värde för oss intresserade.Har provat de flesta å mesta i kompakt då jag jobbar i butik. Rx100 är lätt den som imponerar på mig mest. Helt överlägset.
"Lösryckta" var ordet!---
---
Därför att jag i något tidigare inlägg just påpekade att man ser hur dålig jpeg-konverteringen i kameran är om man tittar på bilderna i 100% och det lösryckta citatet konfirmerade detta jag sagt tidigare.
Det är helt korrekt citerat, även om det är lösryckt. Vill man vara riktigt petig lägger man in [...] där man kapar, men eftersom det finns länkar till de texter där citaten är tagna ifrån, så är det korrekt och kan inte missförstås, annat än om man vill missförstå...
Har du någon gång lyssnat på hur du själv låter? Du verkar sakna all form av självinsikt!Vi kan alla, här på FS forum Sony, vara utan dina ständigt beska kommentarer!
En del här ylade då om att vi snackade skit om era älskade Sony prylar och minsann aldrig skulle säga så elaka saker om Nikon eller Canon. Mindervärdeskomplexen riktigt lyste i sammanhanget!
"In most situations, the camera delivers images that are simply better than you would usually expect from a compact camera. The JPEG processing isn't particularly lovely at 1:1 viewing"
"That doesn't mean the RX100 is going to replace your DSLR or large sensor mirrorless camera - it just can't compete with the image quality or flexibility that their sensors and interchangeable lenses bring."
"Regrettably, the real weakness of the Sony RX100 is the lens resolution— it’s pretty lousy at most settings, woefully underperforming the sensor in many situations"
"Yet the RX100 delivers frustratingly poor results in many (too many) situations; this is not a sensor issue but a lens performance issue— it a very, very poor performer at many if not most zoom settings and distances."
http://diglloyd.com/blog/2012/20120828_3-SonyRX100-RAW.html