cannik
Aktiv medlem
Man alla kan själva klicka in på EOS-H och bilda sig en egen uppfattning.
//Bengt.
Ingen länk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man alla kan själva klicka in på EOS-H och bilda sig en egen uppfattning.
//Bengt.
Ingen länk?
Ingen länk?
Ja kan man svara bra på det, är själv inte så kunnig inom filmkonsten vad gäller systemkameror, någon tipsade om EOS-H och att dom skulle vara duktiga på att bedömma filmfunktioner i dslr-kameror.
Dom var mycket imponerade av RX100 och dess filmfunktion, då jag själv nu äger en RX100 så blir man lätt part i målet, och kan framstå som märkesfantast vilket jag inte är. visst nämde dom andra märken och att RX100 var bättre rustad. Man alla kan själva klicka in på EOS-H och bilda sig en egen uppfattning.
//Bengt.
Bra svarat, Bengt!
Kameran har gjort många fotografer/testare förbluffade, men här på FS forum vill några inte höra talas om detta "verktyg", alltså här gäller devisen, - känna till men inte påverka andra!
Bra svarat, Bengt!
Kameran har gjort många fotografer/testare förbluffade, men här på FS forum vill några inte höra talas om detta "verktyg", alltså här gäller devisen, - känna till men inte påverka andra!
Ken är rolig. Så Rx100 är horribel för att den har så liten sensor, men Fuji x10 som är ett par centimeter större i varje riktning men har exakt hälften så stor sensor är toppen?
De flesta här är väl tämligen överens om att det är en mycket bra kamera, men att den som andra kameror med små sensorer och objektiv har en del nackdelar jämfört med större kameror? En del recensioner på nätet, som den Bengt hänvisade till, går lite till överdrift när de säger att den helt kan ersätta många systemkameror från Olympus, Panasonic och Sony (alltså spegellösa kameror med MFT- eller APS-sensor).
Det är klart den kan. Det beror på vilka behov man har. Det fanns en tid då jag övervägde att köpa en 6x7 cm kamera för att ersätta min 6x4.5 cm Mamiya.
Istället ersattes den av digitala sytemkameror från Canon, allt från 10D till 1ds mk 3 ochen hög L-gluggar. Nu håller dessa på att kännas gammeldags och ersätts av OM-D och GH2 ( micro 4/3j.
Behoven ändras och kamerorna blir bättre och bättre och mindre och mindre.
Det är klart att den nya Sonyn kan ersätta systemkameror om den fyller fotografens behov.
Hur kan någon påstå något annat, utan att känna till alla människors behov?
Jag har just ställt min 5D mk2 mot OM-D i studion. Gissa vem som vann?
Beställde för en vecka sedan ett litet handgrepp till RX100 för 275 kr och fick just reda på att det är på väg med posten! Jag tror det blir en dramatisk förbättring i handhavande av kameran.
http://www.kleptography.com/rf/#camera_rx100
Jag är så nära att köpa en Sony RX100 men såg sen en artikel i "Digitalfoto" om Leica V-LUX 40 kompaktkamera och blir då lite tveksam.
http://en.leica-camera.com/photography/compact_cameras/v-lux_40/
Vad tror ni?
// Sören