Annons

Sony Alpha - Förväntningar

Produkter
(logga in för att koppla)
larsborg skrev:
Canon och Nikon kan få det hett om öronen om några år, kan alltså, jag har ingen susning vad de har på sina utvecklingsavdelningar.
Nja, det är ju ganska lätt att gissa vad dom har med tanke på deras andra kameramodeller, nya 350D kan ju inte vara bättre än 30D t.ex. Så om A100 är en värdig motståndare till 30D som någon hävdade i en preview (var det på dpreview?) så borde den stå sig bra mot en kommande 350D-uppdatering med.
 
Idag kom det ett mail med hänvisning till Sonys Alfahemsida. Efter att ha läst lite här och där på den sidan med en utomordentligt tråkig bakgrunds"musik" så undrar åtminstonne jag vem som har hittat på texten. Det kryllar av dålig svenska, syftningsfel och underliga ord. Det måste vara en japansk översättare som haft en engelsk översättning av den japanska orginaltexten att jobba med. Undrar dessutom om inte den japanska copy writern bara har hört talas om kameror men aldrig hållit i någon, än mindre använt en. Urbota dåligt skrivet! Skulle kameran sedan ha samma kvalitetsnivå som reklamtexten så är det katastrof.
 
sweet_bacon skrev:
...
A100 är säkert en bättre kamera än 350d specifikationsmässigt men jag tror starkt på att Canon svarar på Sonys A100 med en finfin modell.
...men den vill Du ju inte ha - utan väljer en 350D i stället. Lätt märkligt resonerat må jag säga - men uppskattar att Du väljer att lämna begagnatmarknaden för M/KM/S a-mount till oss andra att botanisera på. ;-)
 
Re: Re: Sony Alpha - Förväntningar

FILM) (ulltand skrev:
Och drömmar är ju ofta trevliga :)
Så jag hoppas på en fortsatt spekulationsdiskussion!

Jeg spekulerer ikke så meget, har bestilt en A100 for 14 dage siden som supplement til min 7D! :) Så nu er det bare at vente :-(

Mvh.
Kim
 
Re: Re: Re: Sony Alpha - Förväntningar

Kim Willer skrev:
Jeg spekulerer ikke så meget, har bestilt en A100 for 14 dage siden som supplement til min 7D! :) Så nu er det bare at vente :-(

Mvh.
Kim

Hej Kim och gratulerar!

Då var du 4 dagar före mig, jag beställde fredagen 9 juni.

Beställde en A100 med 18-200mm som resekamera, när jag vill resa lätt. Har också en 7D när det ska fotograferas.

Kostnad - ingen aning ;-) / Jan-Olof
 
Re: Re: Re: Re: Sony Alpha - Förväntningar

JOLidman skrev:
Hej Kim och gratulerar!

Då var du 4 dagar före mig, jag beställde fredagen 9 juni.

Beställde en A100 med 18-200mm som resekamera, när jag vill resa lätt. Har också en 7D när det ska fotograferas.

Kostnad - ingen aning ;-) / Jan-Olof

He,he :))
 
Förväntningar på A100 gällde det ju här....jag hade nog förväntat mig ett lägre pris....8995:- för huset på Sc Photo, med 18-70 9.395:-. Ganska svettigt...
I och för sig är ju ett objektiv för 400 kr ganska prisvärt.....
Men detta pris höjer å anda sidan mina förväntningar på kameran. Nu MÅSTE bildkvaliteten och bruset vara bättre än hos exempelvis Canon 350D och kanske till och med bättre än Nikon D200.
Eller hur?
 
joakimgbg skrev:
Förväntningar på A100 gällde det ju här....jag hade nog förväntat mig ett lägre pris....8995:- för huset på Sc Photo, med 18-70 9.395:-. Ganska svettigt...
I och för sig är ju ett objektiv för 400 kr ganska prisvärt.....
Men detta pris höjer å anda sidan mina förväntningar på kameran. Nu MÅSTE bildkvaliteten och bruset vara bättre än hos exempelvis Canon 350D och kanske till och med bättre än Nikon D200.
Eller hur?

Alt tyder på at "bruset" ikke er bedre end på Canon 350D og Nikon D200. De første test viser en gennemsnitlig præstation på "brusområdet"

Mvh.
Kim
 
joakimgbg skrev:
Förväntningar på A100 gällde det ju här....jag hade nog förväntat mig ett lägre pris....8995:- för huset på Sc Photo, med 18-70 9.395:-. Ganska svettigt...
I och för sig är ju ett objektiv för 400 kr ganska prisvärt.....
Men detta pris höjer å anda sidan mina förväntningar på kameran. Nu MÅSTE bildkvaliteten och bruset vara bättre än hos exempelvis Canon 350D och kanske till och med bättre än Nikon D200.
Eller hur?
Ingen tvingar dig att köpa från dyra återförsäljare, lite tidigare i tråden länkade jag t.ex. till en tysk ÅF som ska ha 7550kr för huset. Och priserna kommer nog gå ner...
 
Ett halvår efter lanseringen av kameran blir priset säkert lägre, så är det alltid.
Den iskalla kan tjäna några tover
 
Pris

Sony A100 med 18-70/3.5-5.6 9.395:- hos Cyberphoto, på öret samma som Scandinavian Photo. Hade hoppats på något lägre, 7.995:- ??? med det kostar ju att ligga på topp.

Trevlig midsommar / Jan-Olof
 
Re: Pris

JOLidman skrev:
...Sony A100 med 18-70/3.5-5.6 9.395:-...


Lite dyrt :-(
Vad missar man genom att välja Pentax nya K100 istället (förutom fler pixlar och antidammmfunktion)?

Angående många pixlar på Sonyn så ser jag det som en stor fördel, då man kan använda det man inte behöver som en "digital zoom". Mao behöver man ha färre objektiv.
 
Med en Pentax får du ju tillgång till hela härliga sortimentet gamla PK-gluggar.
Tänk en Pentax MX och en K100 och samma gluggar :)
Hade jag inte redan varit inne i Minoltaträsket så hade Pentax varit ett klart alternativ.
Med stöttning från Samsung så finns väl pengar för några års utveckling oxå.

Edit, har ju inte sett sökaren på K100 så det kan ju vara en fallgrop för P
 
Mycket bra pris på en kamera som har både stabilisering o rengöring. Den lilla mellanskillnaden mot t ex 350 är snart intjänad. Dessutom kan man iskallt räkna med att priset sjunker de närmaste veckorna...
 
Hur mycket är en rimlig sänkning utav priset kan tänkas...
Den nya pentaxen är ett mycket prisvärt allternativ för mig, så får väll kolla på lite mera testbilder..
 
eldaren3 skrev:
Hur mycket är en rimlig sänkning utav priset kan tänkas...
Den nya pentaxen är ett mycket prisvärt allternativ för mig, så får väll kolla på lite mera testbilder..
5D sjönk väl 2000-3000 inom någon/några månader, A100 ligger nog runt 7000 om inte allt för länge.
 
Ascona75 skrev:
Den finns tydligen i silver med ha ha.
Sök på Sony och kameror, hela länken fungerade inte : (

http://www.jessops.com

Kanske gammal skåpmat, men jag hade inte sett det innan ha ha.

Mvh.
5D finns i silver med...

Det är bara vissa butiker som får sälja den i silver, Jessops är en av få, kommer inte ihåg vilka de andra var.
 
hade inte heller sett den i silver... men det stod ju på hemsidan "EXCLUSIVE TO JESSOPS" men jag kan inte tänka mig att det är bara en återförsäljare som säljer den i Silver, den var för övrigt ganska snygg i silver, ser inte alls så plastig ut som många andra systemkameror kan göra i silver... Vet någon när objektiven kommer att börjas säljas separat, utan att man köper alphan till? borde ju finnas en del producerade nu tycker man ju...?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.