Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony a900 är här!

Produkter
(logga in för att koppla)
Nix. Jag köpte min på Scand.photo. i malmö och dom sa att om det är en proffskamera så behöver dom inte skicka med svensk handbok men Sony själv hävdar att det inte är en "Proffskamera" så jag vet inte vad jag ska tro!!!

jag får väl börja plöja igen den engelska manualen då, men det kanske kommer en svensk pdf vesion på Sonys hemsida.
 
Verkar som att Scandinavian photo inte bryr sej om att ta reda på fakta, men att tänka innan man talar är ju som att torka sig i röva innan man har skitit!!! Eller???
 
Verkar som att Scandinavian photo inte bryr sej om att ta reda på fakta, men att tänka innan man talar är ju som att torka sig i röva innan man har skitit!!! Eller???

Om det nu inte följde med svensk instruktion, borde du då inte klaga på/till SONY Sverige istället för Scandinavianphoto? dom säljer ju vad dom får från leverantör, oavsett om SONY nu själva inte kallar den "proffs" eller ej.

Mvh.

Ps: Ibland ligger ju en del av instruktionsböckerna på CD´n ingen svensk instruktion där?
 
Om det nu inte följde med svensk instruktion, borde du då inte klaga på/till SONY Sverige istället för Scandinavianphoto?
Om jag hade brytt mej om en svensk manual så jovisst men det va inte det de handlade om, det handlade om att Scand.photo säger saker som inte stämmer med verkligheten!!
 
Hmm inte jag men Scandinavien Photo i så fall men men :eek:)
Scandinavian Photo tar bevisligen mycket lätt på sanningen - ett av deras mer makabra exempel är denna produkt.

Den finns inte i Tura Scandinavias databas över tillgängliga versioner, finns inte på tillverkarens hemsida och vid direkt fråga hävdar tillverkaren att de "inte i närtid avser att utveckla en version för A-mount".

Scandinavian Photo kan dock inte fällas för vilseledande marknadsföring - den är bara markerad som beställd - och betälla vad f-n som helst, kan man ju göra - även om man vet att den inte kan levereras.
 
Den finns inte i Tura Scandinavias databas över tillgängliga versioner, finns inte på tillverkarens hemsida och vid direkt fråga hävdar tillverkaren att de "inte i närtid avser att utveckla en version för A-mount".
Dessutom har de, under Kundbetyg, en test från 2005 i tidningen FOTO. Å andra sidan, vem vill ha ett Sigma-objektiv?
 
Icke existerande objektiv

"Sony AF 135/2,8 Smooth transition focus " Saxat ur Cyberphoto, så dom är inte bättre!!!
 
Åja, vi är nog några stycken som vill se just detta objektiv till A-mount.
Skulle det fungera? Det verkar ju vara väldigt vanligt med felaktig fokus, antagligen pga Sigmas märkliga sätt att hitta på den data som objektivet rapporterar till kamerahuset. Många Sigma-objektiv verkar också ha problem med att den starkare fokusmotorn i t.ex. A700 vrider sönder fokusmekanismen.
 
Skulle det fungera? Det verkar ju vara väldigt vanligt med felaktig fokus, antagligen pga Sigmas märkliga sätt att hitta på den data som objektivet rapporterar till kamerahuset. Många Sigma-objektiv verkar också ha problem med att den starkare fokusmotorn i t.ex. A700 vrider sönder fokusmekanismen.
HSM = egen focusmotor, använder inte husets motor!
 
Nu lär den väl inte komma med HSM till A-mount ( om den ny överhuvudtaget nå'nsin kommer ) - det finns fler exempel på sådan stympning om man tittar i denna tabell, men de är nog inte alldeles tappade bakom en vagn, killarna på Sigma. Min Sigma 18-125 mår alldeles förträffligt, trots att den får fungera som "walk around" på just en a700.
 
Nu lär den väl inte komma med HSM till A-mount ( om den ny överhuvudtaget nå'nsin kommer ) - det finns fler exempel på sådan stympning om man tittar i denna tabell, men de är nog inte alldeles tappa, killarna på Sigma. Min Sigma 12-125 mår alldeles förträffligt, trots att den får fungera som "walk around" på just en a700.

Man kan aldrig vara säker :) Tycker att det kommer fler & fler objektiv med motor i huset!!
 
A900 och lägsta ISO

Hej alla,

Jag har en D7D och funderar nu på att ta ett litet "skutt" upp till A900:an :)

Det har diskuterats om det mesta i denna tråd men inte det jag undrar över - de lägsta ISO-talen. Med mitt naturintresse där jag oftast fotograferar i mörk lövskog har jag sällan tillräckligt med ljus. Min D7D ger alldeles för mycket brus på högre ISO-tal och jag hade trott att nya A900 nu skulle komma med ISO 50. Istället har man 200 som startläge!? Samtidigt tycks A900:an inte prestera optimalt på de högre ISO-talen (enligt de testbilder jag sett på nätet).

Jag som är en amatör och fortfarande nybörjare behöver höra lite tankegångar kring detta. Huvudfrågan är om jag (som är mycket kräsen när det gäller skärpa och brus) kan förvänta mig en betydande skillnad om jag tar steget upp till A900:an - trots en start på ISO 200. Har jag fel fokus möjligen när jag resonerar som jag gör?

En annan fråga är hur det går till om man vill komma åt ISO 100 som tydligen ska vara möjligt.

/webb
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.