Patrik_vm
Aktiv medlem
Glöm det direkt!!! Jag har både 700:an & 900:an och mitt batterigrepp passar inte (för smalt + skruven sitter inte på samma ställe) så de så!!
En fråga bara, fick du med svensk instruktion till din A900?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Glöm det direkt!!! Jag har både 700:an & 900:an och mitt batterigrepp passar inte (för smalt + skruven sitter inte på samma ställe) så de så!!
Nix. Jag köpte min på Scand.photo. i malmö och dom sa att om det är en proffskamera så behöver dom inte skicka med svensk handbok men Sony själv hävdar att det inte är en "Proffskamera" så jag vet inte vad jag ska tro!!!En fråga bara, fick du med svensk instruktion till din A900?
Nix. Jag köpte min på Scand.photo. i malmö och dom sa att om det är en proffskamera så behöver dom inte skicka med svensk handbok men Sony själv hävdar att det inte är en "Proffskamera" så jag vet inte vad jag ska tro!!!
Verkar som att Scandinavian photo inte bryr sej om att ta reda på fakta, men att tänka innan man talar är ju som att torka sig i röva innan man har skitit!!! Eller???
Verkar som att Scandinavian photo inte bryr sej om att ta reda på fakta, men att tänka innan man talar är ju som att torka sig i röva innan man har skitit!!! Eller???
Om jag hade brytt mej om en svensk manual så jovisst men det va inte det de handlade om, det handlade om att Scand.photo säger saker som inte stämmer med verkligheten!!Om det nu inte följde med svensk instruktion, borde du då inte klaga på/till SONY Sverige istället för Scandinavianphoto?
Scandinavian Photo tar bevisligen mycket lätt på sanningen - ett av deras mer makabra exempel är denna produkt.Hmm inte jag men Scandinavien Photo i så fall men men )
Dessutom har de, under Kundbetyg, en test från 2005 i tidningen FOTO. Å andra sidan, vem vill ha ett Sigma-objektiv?Den finns inte i Tura Scandinavias databas över tillgängliga versioner, finns inte på tillverkarens hemsida och vid direkt fråga hävdar tillverkaren att de "inte i närtid avser att utveckla en version för A-mount".
Åja, vi är nog några stycken som vill se just detta objektiv till A-mount.... Å andra sidan, vem vill ha ett Sigma-objektiv?
Skulle det fungera? Det verkar ju vara väldigt vanligt med felaktig fokus, antagligen pga Sigmas märkliga sätt att hitta på den data som objektivet rapporterar till kamerahuset. Många Sigma-objektiv verkar också ha problem med att den starkare fokusmotorn i t.ex. A700 vrider sönder fokusmekanismen.Åja, vi är nog några stycken som vill se just detta objektiv till A-mount.
HSM = egen focusmotor, använder inte husets motor!Skulle det fungera? Det verkar ju vara väldigt vanligt med felaktig fokus, antagligen pga Sigmas märkliga sätt att hitta på den data som objektivet rapporterar till kamerahuset. Många Sigma-objektiv verkar också ha problem med att den starkare fokusmotorn i t.ex. A700 vrider sönder fokusmekanismen.
Nu lär den väl inte komma med HSM till A-mount ( om den ny överhuvudtaget nå'nsin kommer ) - det finns fler exempel på sådan stympning om man tittar i denna tabell, men de är nog inte alldeles tappa, killarna på Sigma. Min Sigma 12-125 mår alldeles förträffligt, trots att den får fungera som "walk around" på just en a700.
"Sony AF 135/2,8 Smooth transition focus " Saxat ur Cyberphoto, så dom är inte bättre!!!
Men det objektivet finns ju hos SONY själva med, så det borde ju stämma!
Mvh.
Han menar nog AF <-- STF är ett manuellt objektiv.