Problemet med vänligt gnabb i den här tråden, är att det kanske inte tolkas så av alla och kan skrämma bort folk. Nu är ju det här och vissa andra Sonytrådar ändå inte bästa stället att leta om man vill ha information om t.ex. A900 eller A77 p.g.a. den nästan osannolika mängden OT, men trådnamnen kan ju lura in folk som inte vet vilka som härjar här
Jag körde med min X100 i nästan ett år utan att vänja mig vid konceptet EVF. Jag vet att Sony gör bättre EVF än den som sitter i X100, men det jag inte gillade med EVF-läget i X100 är likadant i NEX-7 och A77 (och ja, jag har testat dem på andra ställen än MM:s lysrörslokaler) - det är inte samma sak att titta på en aldrig så bra teve som att titta ut genom fönstret
Jag har själv aldrig testat A900, men jag antar att sökaren i den är minst lika bra som den i min D3 och det är svårt att slå (och dyrt som fan). Trots att jag gillar optiska sökare och skulle föredra hybridsökaren i en X-Pro1 lutar det ändå åt en NEX-7 för min del, då det blir mycket billigare och det är rätt skoj med alla adaptrar som finns på marknaden (fast det kommer nog till Fuji X också). Jag är också lite orolig för hur t.ex. Adobe kommer lyckas få till råkonverteringen från Fujis knasiga sensor, men de bildexempel jag sett från den kameran ser väldans bra ut (Fuji designar bra sensorer och gluggar).