Man behöver väl inte jobba i en fotoaffär för att prova kameror heller. Det är ju bara att köpa en och är den inge bra så säljer man den igen. Hur lätt som helst. Funkar för mig.
Vad är problemet?
/Mats
Problemet kallas pengar. Du vet sådana där små runda saker av metall eller rektangulära små papper med en bild av någon kung eller prominent person på fast numera inbyggda i små plastkort med chip och magnetremsa.
Allvarligt talat tycker jag det är bättre att göra ett avtal med ÅF om att försiktigt få prova kameran samt säga att om man inte är nöjd så utnyttjar man returrätten man kommit överens om alternativt rätten till ångerköp.
Fungerar för mig. Speciellt om man står och väljer mellan 2 olika kameror. Bara att säga att passar inte kamera 1 mina syften så tar jag kamera 2.
För har man väl valt och behållit en kamera så lär den inte öka i värde när man vill sälja den, eller hur. Det flyger alltid några tusenlappar vid försäljning av en kamera som kostat 10-12k i inköp.
Jag vet, för jag har praktiserat "din metod". Det är bara undantagsvis som det går jämnt upp. Exempelvis om man skaffat en appagrunk för 15k och säljer för 12k samt hittar en 16k-kamera på kampanj för 12k.
Mvh//Lennart
PS. Min gamla gymnastiklärare på gymnasiet köpte i början av 70-talet en ny VW-bil och ville byta till annan modell efter ett par månader.
- Vad hade ni tänkt att få för bilen. frågade försäljaren.
- 25.000:- , sa gymnastikläraren.
-Ja men, det är ju 2.000:- mer än vad den kostade, invände försäljaren.
- Jo, men nu är den ju inkörd, menade gymnastikläreran. På fullaste allvar och blev skitförbannad när han blev erbjuden 18.000:-. DS