Photocon
Aktiv medlem
Jag tror väl att det kommer en A9 med FE fattning men större a la A99. Däremot tror jag inte just att sportsegmentet kommer möta någon större framgång, men en allt i allo liksom A99 som inte gör bort sig inom någon särskild egenskap och brilljerar på vissa punkter.
Jag trodde så också länge eftersom det ligger en ganska sund tanke bakom, men dessa stora objektiv med FE/E-fattning fick mig att tänka om.
Fast spekulationer är ju just spekulationer. Jag blev själv förvånad över att den alldeles utmärkta FF-kameran A900 inte uppdaterades (dess nackdelar var avsaknad av LV, ganska tidigt brus vid högre iso, avsaknad av video och begränsade AF-inställningar).
Fördelarna var ett ganska bra DR och en IQ som vid lägre iso lämnade liknande resultat som dåvarande toppmodellen Nikon D3x med 24 mp (samma sensor fast Nikon hade delvis omdesignat sensorn) samt kanske den bästa prismasökaren på marknaden, Frameraten låg i framkant för den tidens FF.
Dock kom SLT-tekniken in och dödade antagligen tanken på att göra någon mer kamera med OVF.
Väldigt många tyckte i alla fall att A900 var en "riktig kamera". Den hade också ett väldigt bra VG som option.
Men det kan ju mycket väl bli som du tror.
//Lennart