FlyerOne
Aktiv medlem
Får jag verkligen hålla med om!---
Det är ju smutt av Sony att kunna bjuda på två fina kameror med lite olika inriktning men som det går att trycka ut fina bilder med
Jag kan tänka mig såväl en EVF (har vant mig vid detta genom min Minolta A200) eller en ganska liten OVF (har vant mig vid detta genom min Sony A200).
Och ifall man gillar en skärm som går att svänga åt alla håll, så väljer man A55. Föredrar man en stadig upp/ner-vinklingsbar skärm (vilket jag gör för egen del) så väljer man A580.
Och gillar man video från sin stillbildskamera (tror inte att jag själv har tagit mer än en - med Minolta A200:an) så lär väl A55 f.n. vara den vassaste modellen på marknaden.
Liksom ifall man vill ha en liten och lätt kamera, men som ändå klarar att köra alla Minolta och Alpha-objektiv med full fart (NEX:arna är ju ännu mindre, men karar inte riktigt detta).
Och 10 blder per sekund förstås, då är det A55 som gäller (ifall man inte vill pröjsa bortåt 50 papp)! Själv tycker jag att 7 bilder/sek är bra nog - så det mesta pekar helt klart på en A580 för min del.