KGS
Aktiv medlem
mganga skrev:
Tror ni den har många kroniska abborrar, eller vad det nu hette?
säkert och massor av linjers söndring också!
/kg som ska bli digitallomograf en vacker dag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
mganga skrev:
Tror ni den har många kroniska abborrar, eller vad det nu hette?
Tämligen väl skulle jag kunna tänka mig. Den ger väl kanske inte lika högt apparatägarglädjefnattsindex =aägfi (0.97 för de senaste digitalerna, 1.00 medför totalt vansinne och inspärrning) Lomon har befriande 0.22 enligt tillförlitliga mätkällor)mganga skrev:
Grabbar, grabbar! Hur tror ni min Lomo Lubitel står sig mot Guden Ynos skapelse? Den har lite mekanik men ingen elktronik. Det mesta är plast och priset var 150 kronor. Fast optik på 75mm, är det bra? Tror ni den har många kroniska abborrar, eller vad det nu hette?
Självklart, men såväl dåliga som bra bilder måste väl rimligen ligga till grund för ett val. Om någon gick in för att visa enbart bilder i topp, skulle det i så fall kunna uppfattas på liknande ensidigt sätt. Skillnaden - att de senare bilderna visar vad kameran förmår i en skicklig fotografs hand.KanonCanon skrev:
Tvärtom, alla som tänker betala 10000 vill väl veta de värsta sidorna!
En serie vackra bilder. Fotografen - en av de mer välrenommerade uttrycker i sin sammanfattning:bull skrev:
Luminous Landscape i afrika med 828
http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/sony828-II.shtml
Ja, synd bara att bilderna bara är 700*800 pixlar. Men "färgspridningen" syns även i detta format.bull skrev:
Luminous Landscape i afrika med 828
http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/sony828-II.shtml
Enligt min uppfattning klarar kameran inte att köras på ISO >100. Det blir som att försöka köra en Volkswagen i nerförsbacke - det blir ingen Porsche ändå. De flesta icke-proffs är klart nöjda om de klarar transortsträckorna! För min del skulle jag nöja mig med ISO 64. Som sagt i mer professionella sammanhang har jag annat att ta till!Calle S skrev:
Och här ett utsnitt, 100%, ISO 200. Bilderna ter sig "softa", som ett brusfilter. Det ser tvåligt och mjölkigt ut, ungefär samma fenomen som Kodak 14n lider av.
Visst, kameran har säkert fina egenskaper som bra färgåtergivning och sådant.
Men Sony har uppenbarligen en del att bita i här.
En dyr sådan.mganga skrev:
En semikompakt för soliga dagar?
NisseM skrev:
Min tanke, efter att ha läst sammanfattningen, blir osökt att det blir svårt, även för en svensk proffsfotograf att utan att ha hållit kameran i handen tvärsäkert döma ut den. Med min drygt 40-åriga erfarenhet skulle i varje fall jag inte åta mig det!
Det är lugnt, den är ju ganska mastig!ph0tech skrev:
Ber om ursäkt om detta redan har sagts tidigare då jag inte orkade läsa igenom hela tråden.
Likadant där, här ett trästaket i skugga, ISO 64.Men i vilket fall som helst så har cyberphoto lagt ut testbilder från 828:n nu.