stoffe_fs
Aktiv medlem
Går det att få snygga bilder med d70:n? Anledningen att jag undrar är att jag här på fotosidan kan hitta väldigt få bilder som jag tycker håller kvalité som är tagna med denna kamera som jag också själv äger. Rent kompositionsmässigt och vad det gäller symbolik och så är det självklart att man kan ta en bra bild med det mesta om man är tillräckligt duktig, men kan man få ut det där lilla extra utseendemässiga mha en D70? Gör t ex en sökning här på forumet efter bilder med många kommentarer som är tagna med d70. Visst det finns en hel drös som är väldigt bra men jag kan knappt se någon som håller professionell standard. Jag tycker nästan alla bilderna har den där lite högkontrastiga känlan över sig som jag inte kan förklara. Sök sen istället på t ex hasselblad, 1Ds mark II, eller t om 10d så hittar du många fler bilder som har det där jag är ute efter i mitt fotande.
Jag vet att det kan finnas en mängd anledningar till detta fenomen; självklarast att proffs använder proffskameror (och inte d70).
Kan någon ge mig exempel på en på ytan utseendemässigt grym bild tagen med D70?
Många D70-ägare kommer nog bli sura på mig nu men det skiter jag i. Fram med bildexempel nu så ska jag prisa och hålla käften eller bättre förklara vad jag menar.
PS. Och jag håller inte bara på försöka hitta förklaringar till varför jag är en kass fotograf =)
Jag vet att det kan finnas en mängd anledningar till detta fenomen; självklarast att proffs använder proffskameror (och inte d70).
Kan någon ge mig exempel på en på ytan utseendemässigt grym bild tagen med D70?
Många D70-ägare kommer nog bli sura på mig nu men det skiter jag i. Fram med bildexempel nu så ska jag prisa och hålla käften eller bättre förklara vad jag menar.
PS. Och jag håller inte bara på försöka hitta förklaringar till varför jag är en kass fotograf =)