MHellberg1
Aktiv medlem
Känner igen det där. Ofta känns det som om foto som hobby inte ska kosta så mycket. Jag får känslan av att det är fult att ha en kamera och ett objektiv som kostar 15000 tillsammans. Att det är lite tabu.
Du får ganska fin utrustning för 20k, och det kan ju verka dyrt för "en kamera", men nämn en seriös hobby som kostar mindre.
Jakt? Knappast.
Motorsport? Inte en chans.
Man kan ju ta vad som helst.
Alla kan lägga 50k extra på extrautrsutning till bilen, men inte 5k på optik.
Så rätt skrivet. Våran "hobby" kostar , det vet vi alla, så varför gnälla.. Men det är inte i liknelse vad andra hobbys kostar.
Jag har många omkring mig med dyrare hobby och fritid än vad gnällgökarna här på fotosidan har och dessa gnäller minsann aldrig över saker o ting, tycker de gnälls lite för mkt här, kors och tvärs om allt möjligt.. Men det är kanska för att vi kvinnor inte går in och styr upp det åt er karlar. ni har väl egna morsor. Syjunta var de här.
Nu var jag kanske lite hård i mitt uttrycksätt, men alltid e de nåt som sticker folk i ögonen o det ska huggas o tryckas ner på(om man syns mista lilla, om man säger nåt, om man hörs, o.s.v eftersom människan verkar fungera som jantelagen personifierad, och det är ju helt urbota värdelöst. Daggmask samhälle.
*LOL*