Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snöstormen 22-23 December.

Produkter
(logga in för att koppla)
Snöstorm... just snö har vi inte gott om i Skåne (snarare regn) men blåser gör det. Ett 5-meters ventilationsrör (eller vad det nu är) blåste ner från huset mittemot jobbet för en stund sedan.
 

Bilagor

  • storm.jpg
    storm.jpg
    10.3 KB · Visningar: 546
Ja eftersom vi här uppe i Åre alltid vill vara värre än er där nere i Sälen så kan jag skryta med att idag på förmiddagen så hade 44 m/s i byarna uppe på Skutan.

Har själv åkt runt här på berget hela dagen eftersom jag jobbar som snöläggare och det har blåst rätt rejält även på lägra höjder och de flesta liftarna var avstängda pga hård vind.

För övrigt så ter sig ju själva tanken att försöka "skapa" snö en sån här dag ganska löjlig.

Skulle blivit att svar till killen från Sälen, men jag tryckte fel.
 
Så om det står någon i vägkanten imorron och pekar något kameraliknande emot en så är det inte polisen, utan någon fotosidan-kamrat. Bara att vinka glatt och köra vidare alltså. Härligt :)

Kameran skall absolut med.

/Nicke
 
nickejonsson skrev:
Bara att vinka glatt och köra vidare alltså.
Och hoppas att det verkligen var en fotosidan-kamrat, och inte någon polis med extra lång teleglugg! :) Jag hade kameran med mig ut idag, måste vara därför vädret inte alls blev den snöstorm som jag hoppades på.
 
mkjo skrev:
Och hoppas att det verkligen var en fotosidan-kamrat, och inte någon polis med extra lång teleglugg! :) Jag hade kameran med mig ut idag, måste vara därför vädret inte alls blev den snöstorm som jag hoppades på.
Bra! Vi vet alltså redan vems felet var.
Och i Sverige är det det viktigaste av allt.
God Jul i alla fall!
Us
 
Fredrik H skrev:
Ja eftersom vi här uppe i Åre alltid vill vara värre än er där nere i Sälen så kan jag skryta med att idag på förmiddagen så hade 44 m/s i byarna uppe på Skutan.

Har själv åkt runt här på berget hela dagen eftersom jag jobbar som snöläggare och det har blåst rätt rejält även på lägra höjder och de flesta liftarna var avstängda pga hård vind.

För övrigt så ter sig ju själva tanken att försöka "skapa" snö en sån här dag ganska löjlig.

Skulle blivit att svar till killen från Sälen, men jag tryckte fel.

Jasså vi har ännu en snöläggare här? ;) jo att försöka få snön att stanna i backen är ganska omöjligt hehe. Och 44 m/s är inte att leka med. Vi har haft 52 m/s som mest och då flög starthuset åt fanders hehe. Men då va jag inte uppe på fjället som tur va.

//Fredrik
 
Nu har det börjat snöa här i Västerås istället för att regna.
 

Bilagor

  • dsc06881.jpg
    dsc06881.jpg
    44.6 KB · Visningar: 331
igår var "stormen" lite halvblåsigt i börgan av kvällen, sen vet jag inte mer för vi var och såg kultiration det kan man kalla storm

varm musikstorm direkt från hjärtat
 
Suck!!... Den här snöfesten blev inte alls vad jag hoppades på. Kameran fulladdad och allt..men snöoväder blir det nog inom kort, och DÅ...
Man får trösta sig med lite klassiskt julfplåtande av släkten imorrn..
Nån som har något tips i det ämnet?
 
Ser inte ut att bli så himla mycket förutom det som nu dragit fram över Norrlandskusten och krokarna där. Enligt radarn inte mycket bakomvarande heller, men det kommer säkert mer :)

// Jocke
 
Nu är snön här! Det är alldeles luddigt ute! Problemet är bara att det är kallt och blött och jag är på tok för mycket amatör för att kunna ta ett acceptabelt foto.
 
Här i Västerås har det i varjefall snöat cirka 4-5 centimeter i dag, lördag. Dags att ta fram snöskyffeln igen.
 

Bilagor

  • storm.jpg
    storm.jpg
    46.5 KB · Visningar: 93
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.