Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Snöstormen 22-23 December.
- Trådstartare Linmajon
- Start datum
Fredrik H
Aktiv medlem
Ja eftersom vi här uppe i Åre alltid vill vara värre än er där nere i Sälen så kan jag skryta med att idag på förmiddagen så hade 44 m/s i byarna uppe på Skutan.
Har själv åkt runt här på berget hela dagen eftersom jag jobbar som snöläggare och det har blåst rätt rejält även på lägra höjder och de flesta liftarna var avstängda pga hård vind.
För övrigt så ter sig ju själva tanken att försöka "skapa" snö en sån här dag ganska löjlig.
Skulle blivit att svar till killen från Sälen, men jag tryckte fel.
Har själv åkt runt här på berget hela dagen eftersom jag jobbar som snöläggare och det har blåst rätt rejält även på lägra höjder och de flesta liftarna var avstängda pga hård vind.
För övrigt så ter sig ju själva tanken att försöka "skapa" snö en sån här dag ganska löjlig.
nickejonsson
Medlem
Så om det står någon i vägkanten imorron och pekar något kameraliknande emot en så är det inte polisen, utan någon fotosidan-kamrat. Bara att vinka glatt och köra vidare alltså. Härligt
Kameran skall absolut med.
/Nicke
Kameran skall absolut med.
/Nicke
mkjo
Aktiv medlem
Och hoppas att det verkligen var en fotosidan-kamrat, och inte någon polis med extra lång teleglugg! Jag hade kameran med mig ut idag, måste vara därför vädret inte alls blev den snöstorm som jag hoppades på.nickejonsson skrev:
Bara att vinka glatt och köra vidare alltså.
Sonnaren
Aktiv medlem
Bra! Vi vet alltså redan vems felet var.mkjo skrev:
Och hoppas att det verkligen var en fotosidan-kamrat, och inte någon polis med extra lång teleglugg! Jag hade kameran med mig ut idag, måste vara därför vädret inte alls blev den snöstorm som jag hoppades på.
Och i Sverige är det det viktigaste av allt.
God Jul i alla fall!
Us
Fruckan
Aktiv medlem
Fredrik H skrev:
Ja eftersom vi här uppe i Åre alltid vill vara värre än er där nere i Sälen så kan jag skryta med att idag på förmiddagen så hade 44 m/s i byarna uppe på Skutan.
Jasså vi har ännu en snöläggare här? jo att försöka få snön att stanna i backen är ganska omöjligt hehe. Och 44 m/s är inte att leka med. Vi har haft 52 m/s som mest och då flög starthuset åt fanders hehe. Men då va jag inte uppe på fjället som tur va.
//Fredrik