Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Snöstormen 22-23 December.
- Trådstartare Linmajon
- Start datum
Sonnaren
Aktiv medlem
Börjar ana varför det är så mycket solskensbilder här på fotosidan.......att en lådkamera behövde solsken är väl en sak men att en modern kamera inte tål några snöflingor låter direkt pinsamt....men vi som använder kameran till annat än att pilla på i soffhörnet kan väl bara plåta på? Ska bilderna in på denna tråden eller var skall man lassa av någonstans??
Us
Us
avslut110630
Avslutat medlemskap
Har skolavslutning imorn, och då ska vi gå från våran skola till kyrkan med facklor... SÅ det blir nog någon bild
(se vem som sätter eld på vem först ^^, blir nog bra bild de me )
//Johan
(se vem som sätter eld på vem först ^^, blir nog bra bild de me )
//Johan
Linmajon
Aktiv medlem
En liten ruta här är väl inte fel, men gärna med länk till en lite större bild kanske.Sonnaren skrev:
....men vi som använder kameran till annat än att pilla på i soffhörnet kan väl bara plåta på? Ska bilderna in på denna tråden eller var skall man lassa av någonstans??
Us
Hoppas sysop har plats på disken...
mkjo
Aktiv medlem
Annars får de väl installera en till... Låter som en kul idé, jag är med, men eftersom jag fotar analogt och saknar tillgång till scanner så kan det ta en stund innan jag kan visa upp resultatet. Får väl posta det i ett album när tiden är mogen. I sommar eller så.Linmajon skrev:
Själv lever jag lite efter påståendet att livet är kort, sa fotografen. Tänkvärt!
Tomasz
Aktiv medlem
Linmajon skrev:
<...>
Åååhhh! det var längesen jag såg uttrycket sysop, här anar jag gammal räv i mossen. Det hette ju så på BBS-tiden, eller är jag helt offline?
I vilket fall låter sysop proffsigare än webmaster.
Och, visst bidrar jag med en bild om jag lyckas göra en.
/Tomasz
mkjo
Aktiv medlem
Oroa dig inte, frågan är inte om det blir snöstorm, bara när och var! Här i Stockholm behöver det inte komma många millimeter innan det blir kaos...l@rs skrev:
Dä blir ingen SNÖSTORM
Hörde förresten för ett par veckor sedan att de redan (då!) gjort slut på årets snöröjningspengar i Skövde kommun. Vet inte om det stämmer, men ni som bor i Skaraborg och trakterna däromkring kanske vill ta en tur dit om det börjar snöa... då kan man nog få riktigt sensationella snöbilder! Vinter ohoj!
Lasse H
Aktiv medlem
mkjo skrev:
Oroa dig inte, frågan är inte om det blir snöstorm, bara när och var! Här i Stockholm behöver det inte komma många millimeter innan det blir kaos...
Hörde förresten för ett par veckor sedan att de redan (då!) gjort slut på årets snöröjningspengar i Skövde kommun. Vet inte om det stämmer, men ni som bor i Skaraborg och trakterna däromkring kanske vill ta en tur dit om det börjar snöa... då kan man nog få riktigt sensationella snöbilder! Vinter ohoj!
Jag kan informera om att Järfälla kommun har slut på snöröjningspengar vilket naturligtvis inte hindrar dom att röja ändå (fattas bara).
Dom tar bara helt enkelt av andra kommunala medel till detta ändamål.
Får väl se om dom stänger biblioteket på lördagar i stället
copywriter
Aktiv medlem
martinh skrev:
Någon som set någon snö ännu??
Nääääe. Här i Sydney är det 35 grader. Jag hoppas på en köldknäpp dock. Hoppas, hoppas.
*håller tummarna lite löst*
copywriter
Aktiv medlem
martinh skrev:
å jag ser så fram emot när jag kan sitta på andra sidan jorden och dryga mig... Har du tänkt på att vi har en riktig jul här
Jo, jag vet. Juldekorationerna här känns extremt fel i värmen. Och Karl-Bertil missar jag också. Snyft.
Men, annars så. Sol. 35 grader. Bad. Flickor i sommarkläder. Tjoho!
skutte
Aktiv medlem
martinh skrev:
Någon som set någon snö ännu??
Inte en flinga i södra Dalarna! Lätt vind och duggregn, SMHI kan lägga ner verksamheten.
/Göran
Linmajon
Aktiv medlem
Visst heter det egentligen sysop. Webmaster är bara en modern omskrivning och FS är egentligen en vanlig BBS i moderna kläder..Tomasz skrev:
Åååhhh! det var längesen jag såg uttrycket sysop, här anar jag gammal räv i mossen. Det hette ju så på BBS-tiden, eller är jag helt offline?
I vilket fall låter sysop proffsigare än webmaster.
Ett par plusgrader och gråväder i Linköping just nu... Något händer, enligt SMHI inom några timmar. Blir det inte snökaos idag blir jag djupt besviken.