Annons

Snöstormen 22-23 December.

Produkter
(logga in för att koppla)
Här i Östersund blåser det och snöar för fullt. Skönt att det blivit plusgrader (1+), ska ut och kika om handbromsen har tinat upp idag så man kan använda bilen igen.
 
"Redan" slut

Kör man inte med årsbudget? Dvs: det blir nya pengar i januari... så "redan" känns fel eftersom det är i slutet av budgetåret. Det hade varit värre om vi var i januari:)

Ingen snö här ännu, bara blåst

--LuleåJalle


mkjo skrev:
Hörde förresten för ett par veckor sedan att de redan (då!) gjort slut på årets snöröjningspengar i Skövde kommun.!
 
Hej alla glada!
Jag kan meddela, som den kanske västligaste utposten på fotosidan - att nu har vi VÄDER här!
Det blåser stormbyar och har börjat regna/snöa någon sorts snöblandat äckligt!

Så håll ut - det kommer troligen till er också!

Kanske mer som snö i inlandet, vem vet??

Huvva vad det ruskar i huset nu!

/Catarina
 
Re: "Redan" slut

JalleS skrev:
Kör man inte med årsbudget?
Tydligen var det pengarna för säsongen som var slut. Faktiskt vet jag inte, jag fick höra det från några goda vänner som hade hört det på lokalnyheterna, då några dagar tidigare.

Regn och blåst (rejäla vindbyar) samt någon plusgrad i Stockholm såhär mitt på dagen -- blir det inte bättre snart så blir det till att gräva fram stativet och trådutlösaren också! (Det blir ju mörkt om en 2-3 timmar...)
 
Väldigt liten imponeringsfaktor på det ovädret här i Dalarnas mitt. Lite blåst och emellanåt några snöflingor. Fast mulet och mörkt är det förstås.
Inget att lyfta en kamera för precis.....inte ens lönt att fälla upp stativet.
Us
 
Åkte ned till yttersta piren utanför hamnen i Falkenberg och tog några bilder genom vindrutan på bilen. Fick passa på när vindrutetorkarna precis hade gjort rent från havsvattnet. Det var inte tal om att fota utanför :) Hård blåst och regn. (Snö får ni ha där uppe ;-)
 

Bilagor

  • storm1.jpg
    storm1.jpg
    14.6 KB · Visningar: 419
Ja ni grabbar, ni skulle vart med uppe på kalfjället här uppe i sälen klockan tre i natt. DET kan vi kalla storm. ;) Skulle gärna vara med på detta men man måste ju jobba oxå =( Och nu är det ju dåligt med snöoväder ute.

Ni som har Nikon D70, hur klarar den sig i snö/regn?

Är objektivet mer eller mindre känsligt för snö och vatten än kamerahuset?

Ha det och klä på er ;)

Ps. tar nog med pocketkameran ut ikväll, har ju pappskalleförsäkring på den ;) ds.
 
Nu har det börjat snöa blött på tvären mitt i mälardalen (dvs Hallstahammar) tog en sväng med bilen o vattenpumpen passade på att säga upp sej så nu sitter jag här, nybärgad o mindre välbärgad... :-(
 
Väderrapport från Gotland:

Snöblandat regn , storm och jävligt mörkt...:(
Här ska det bli upp mot 25 m/s nu så man får hålla i hatten om man ska ut..

//Liza
 
HDFS) (KGS skrev:
Nu har det börjat snöa blött på tvären mitt i mälardalen (dvs Hallstahammar) tog en sväng med bilen o vattenpumpen passade på att säga upp sej så nu sitter jag här, nybärgad o mindre välbärgad... :-(
Ibland är det tungt att vara människa! Fotade du bärgningen, eller blev det några andra bilder? ;-)
/Göran
 
Canonliza skrev:
Väderrapport från Gotland:

Snöblandat regn , storm och jävligt mörkt...:(
Här ska det bli upp mot 25 m/s nu så man får hålla i hatten om man ska ut..

//Liza


Är det inte bättre att lämna hatten hemma då så har du båda händerna till kameran? ;)
 
Fruckan skrev:
Är det inte bättre att lämna hatten hemma då så har du båda händerna till kameran? ;)

Haha..jo men d går inte ens att stå upprätt ute just nu så jag tror jag skippar det, stannar inne o tittar ut på eländet med en varm o go glögg istället..:D
 
Jag chansar inte och ger mig ut och åker mina 27 mil mitt på dagen imorgon torsdag 23:e dec när alla ska åka utan det blir att åka nu ikväll onsdag, bättre att det är halt och mindre bilar än halt och mycket bilar på vägen. Det stora problemet blir nog att hålla sig vaken, när man är dyngtrött efter en hård arbetshöst och man bara vill ta det lugnt, U2´s nya skiva ska nog hålla miog vaken dock. (jag skojar inte om tröttheten utan det blir ett problem). Kameran kommer gå varm under helgerna då men för första gången på länge har tid att ta bilder, då hoppas man på snö...

God Jul!!

/Magnus
 
skutte skrev:
Fotade du bärgningen, eller blev det några andra bilder? ;-)
/Göran

Nä, jag avhöll mej, det såg inte så dramatiskt ut eftersom det blev min lillebror som fick offra sej o bogsera ;-)
Och några andra bilder blev det knappt heller... tog en grå o trist bild över Stora Torget i Västerås. Det var nog allt. Men än är inte dagen slut. Ska släpa mej till posten o posta julkort strax!
 
Knivsta... regn och snö.. i en läcker blandning.. Denna underbara blanding rör sig i de flesta ledder utom rakt ner... *blöt*

Hmm.. sa jag att bussen inte kom? Nått med startmotorn... *mer blöt*

God Jul på er!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.