Kosmonaut
Medlem
gnordstrom skrev:
Vilka?
Scandinavian i mölndal fick in några nyligen, hämtade min för några timmar sedan, tyvärr tar batteriet oerhört lång tid på sig att laddas ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
gnordstrom skrev:
Vilka?
AFE skrev:
Om DP1 haft ett objektiv med f/2 hade jag slagit till direkt. Med f/4 får det tyvärr vara för mig :/
Annars verkar det vara en bra kamera
Ja visst är det väl lite underligt i alla fall att dom valt att lägga sig på f/4 ?AFE skrev:
Om DP1 haft ett objektiv med f/2 hade jag slagit till direkt. Med f/4 får det tyvärr vara för mig :/
Annars verkar det vara en bra kamera
davidbicho skrev:
Drömmen är en liten rackare med ett fast 50/1.2. Sen behövs inte mer. Är det verkligen bara M8 som klarar de specarna?
AFE skrev:
Nej, jag skulle inte på några villkor köpa en DP1:a till det oförsvarligt höga priset, men det kan säkert finnas andra intressenter.AFE skrev:
Jaja, det är möjligt att det blir jättefint med f/4 på 16mm, men JAG tycker inte det blir i närheten av vad man kan göra med en systemkamera med ljusstarkt objektiv. Eller en kompakt 35mm-kamera med motsvarande glugg.
DP1 går således inte att jämföra med storheter som t.ex. Konica Hexar med sin ljusstarka 35:a. En bit på vägen? Visst, men det är långt kvar tyvärr.
Visst, men den ger lik förbaskat mycket kortare skärpedjup än andra kompakter med skitliten sensor.AFE skrev:
Jaja, det är möjligt att det blir jättefint med f/4 på 16mm, men JAG tycker inte det blir i närheten av vad man kan göra med en systemkamera med ljusstarkt objektiv. Eller en kompakt 35mm-kamera med motsvarande glugg.
DP1 går således inte att jämföra med storheter som t.ex. Konica Hexar med sin ljusstarka 35:a. En bit på vägen? Visst, men det är långt kvar tyvärr.
Kosmonaut skrev:
Scandinavian i mölndal fick in några nyligen, hämtade min för några timmar sedan, tyvärr tar batteriet oerhört lång tid på sig att laddas ;-)
gnordstrom skrev:
Ser nu att det finns en kvar i Mölndalsbutiken.
Konstigt att inte Stockholmsbutiken fick några. Jag anmälde mitt intresse till dem för några veckor sedan.