Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sätta sig på kartan...

Produkter
(logga in för att koppla)

Khaos

Aktiv medlem
Hej.

Jag skäms nästan lite över att fråga detta, eftersom att jag enligt mitt yrke ska vara riktigt datakunnig och sådär. Hur som helst så undrar jag vart jag går in för att sätta ut vart jag själv bor på kartan, istället för att bara hamna i "centrum" som kartan ser det (Västervik)?

Jag har gått igenom alla inställningar, men kan inte hitta det någonstans, faktiskt!

Är det inte så enkelt som att du markerar och drar denna centrumplacerade ballong/markör till den plats som är rätt?

Då hade jag också listat ut det. Så långt som jag kommer är att jag kommer till kartan, och där finns ju förstås flera registrerade på "centrum" (alltså att dom inte flyttat sin markör). Alltså ligger det flera på EXAKT samma ställe som mig, fast framför, vilket innebär att jag inte kan flytta min markör alls... Gissar på att man gör på något annat sätt, bara att jag inte har listat ut hur...

Testa att flytta kartan lite istället. Bara att klicka och dra var som helst. Sedan klicka på "Centrera markör" ovanför bilden. Då kommer din markör hoppa till det nya centrumet på bilden (där de andras markörer inte ligger). Då kan du ta tag på den och flytta den vart du vill.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar