Annons

RSS-feeds

Produkter
(logga in för att koppla)
Förslag

clindh skrev:
Alla inlägg har ju inte titel, vad skall det stå isåfall - trådnamnet istället kanske?

Kanske <trådnamn> <" - " & eventuell rubrik>

Så det här inlägget skulle ha title "RSS-feeds - Förslag"

//Rikard
 
Håller med; tummen upp till Christer (och hela gänget bakom fotosidan).

Jag har implementerat forum-RSS'en på min hemsida nu (www.alcedo.com). Det tar lite tid att ladda sidan när den hämtar RSS-datat, så den RSS-delen har en cache och uppdateras max var 5:e minut.
 
Den där sökfrågan mot forumet är rätt seg, jag har slagit på cachen på min sida för alla dom där nu. Cachas 5 minuter.
 
Om jag får framföra en önskning så skulle jag (förutom världsfred och andra uppenbara grejor) önska en liten förändring i forum-RSS. Som det är nu så listar den de 10 senaste postningarna i forumet. Jag skulle hellre se att den listade de 10 senast uppdaterade trådarna (där det då kan finnas fler än ett meddelande i varje tråd). Detta kanske är en annan RSS-feed i själva verket, för det är lite olika användningsområden. Sitter man med en feed reader så vill man kanske ha de enskilda meddelandena. Min användning (som kanske inte är den vanligaste) är att jag "nytt på fotosidans forum" på min hemsida så att besökare kan klicka och komma in i forumet och läsa. Då listas ofta samma tråd flera gånger. OK, inget stort problem, jag kan sortera och fixa i XSL så att varje tråd visas endast en gång, men det hade varit bra med en "senaste trådar" (á la fotosidans framsida) :eek:)
 
Humm, nu känner jag mig tjatig, men jag hittade en möjlig bugg. Det verkar som om "-tecken omvandlas först till &quot; som de ska, men sedan verkar escapingen ta ett varv till och omvandla det till &amp;quot;. Det blir lite svårt att hantera. Eller har jag missat något?
 
clindh skrev:
Exempel? Är det på alla eller bara foruminläggen?
Det finns inga aktuella trådar med sådana tecken i titlarna just nu så jag kan inte ge exempel. Den enda jag kan se just nu är "70-200 4l -> 100-400 Is" och den kommer som den ska (>-tecknet blir &gt;). Jag har bara tittat på forumdelen än så länge så jag kan inte uttala mig om de andra.
 
Ah det rackarns forumet konverterar redan innan det hamnar i databasen ser jag, "fiffigt"...

Jag har stängt av omkodningen vid RSS nu.
 
Fixa Forum-feed'en

RSS-feed'en för forumet är ju näst intill oanvändbar nu förtiden!

Oftast är det bara en o samma tråd som visas 10ggr vilket inte ger speciellt mycket. Stämmer inte överrens med förstasidans sammanfattning heller.

Någonting har tydligen blivit fel någonstans...

mvh
/andreas
 
Såg det också.

Är det ens intressant med flera inlägg i samma tråd som den är nu, eller skall jag göra om så den är som Senaste inlägg och visa en snutt ur inlägget.
 
Att se 10 senaste inlägg tycker jag är dumt, bäst o se de 10 senast aktiva trådarna, så slipper man dubletterna...
 
Forumflödet är nu omgjort och visar bara senaste inlägget i varje tråd.

Finns intresse för fler flöden, tex senaste bilderna i önskad pool?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.