Annons

RSS-feeds

Produkter
(logga in för att koppla)
Flöden med bilder i funkar inte med 0.91 som vi kör nu, så skall jag bygga det för RSS 2.0 eller Atom?

Kan någon RSS-guru förklara skillnaderna och fördelarna mellan dessa två format?
 
hej,
bra att det finns rss-feeds!
jag undrar om det skulle vara möjligt att dessutom ha sina bevakningar (forum och andra) som rss eller atom? jag antar dock att authentification är ett hinder. den större mångfalden i individuella bevakningar gör det säkert också svårare. å andra sidan: om man skulle implementera rss så att varje tråd skulle automatiskt ha sin egen rss-feed, så kanske det inte är så svårt och man slipper autentifiera folk...

bara en idee...
/thomas
 
thomasmarquart skrev:
hej,
bra att det finns rss-feeds!
jag undrar om det skulle vara möjligt att dessutom ha sina bevakningar (forum och andra) som rss eller atom? jag antar dock att authentification är ett hinder. den större mångfalden i individuella bevakningar gör det säkert också svårare. å andra sidan: om man skulle implementera rss så att varje tråd skulle automatiskt ha sin egen rss-feed, så kanske det inte är så svårt och man slipper autentifiera folk...

Håller med Thomas. Titta på Flickr. RSS-läsarna klarar alla format så formatet kan ju anpassas efter innehållet. Möjlighet att hålla reda på bevakningarna via RSS vore en gudagåva tycker jag.
 
Men alltså... För det första, RSS 2.0 eller Atom är väl självklart... Vem idag utvecklar en sida enligt en äldre spec... Sen tycker jag att ni skulle slänga ut feeden även om den inte är perfekt formaterad. Jag blir irriterad över att inte kunna få pool-bilderna i RSS, men skulle ha stor förståelse över att det inte är perfekt i början.

Just nu kör jag alla bevakningar genom mail2rss.org och de är inte så jättbra på sådant som svenska tecken och inga bilder får man med.

Fotosidan är kanon och jag tror att vi tål lite testning och RSS är numera standard i dessa sammanhang..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.