Annons

Reflexskärmar Bröllop

Produkter
(logga in för att koppla)

MrRose

Aktiv medlem
Har på andras villja fotat deras bröllop, är inte jättevan men vill de och är nöjda med mig så ställer jag upp... :)
Eftersom alla vill fotas utomhus under sommaren så känner jag att nästa sak måste bli en reflexskärm för att ljusa upp skuggiga partier osv.
Så frågan är vilken man bör satsa på, vilken material/ljus bör jag fokusera på?
MVH
Erik

Senast ändrad:
Jag kör med en 110cm rund reflektor med avtagbart tyg så att jag har 5 olika sidor. Finns att köpa på kaffebrus för billig peng. Den tycker jag funkar i de flesta situationer och jag kör den på stativ till inomhusporträtt. På helkroppsfoton utomhus vet jag inte om den räcker, men prova dig fram. Skulle gissa att den kommer räcka fint till att lätta upp ansikten och överkropp i alla fall, vilket är det du vill lägga fokus på gissningsvis.
Enklast är ju också att "låna" en bröllopsgäst eller ha med sig en assistent som kan hålla den, för såna där saker tar mycket vind och är omöjliga att arbeta med samtidigt som man ska försöka hålla i en kamera. Bara ett tips.

Boströms har en "5i1 Reflektor Set oval 71x112cm" för 395kr.

Jag föredrar 5i1 eftersom du kan välja vilken sida beroende på förhållanden. denna har transparant, vit, svart, silver, guld vilket är det mest användbara inom reflexskärmar. Nackdelen med den att den är för liten för helkroppsbilder eller kanske på gränsen men o andra sidan så finns det inte så många större som lätthanterliga och portabla som denna... tror jag!

Jag har en 1*2meter med alu ram men den är mycket tyngre och jobbigare att transportera, sätta upp osv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar