Annons

Pentax k7d

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad segt tiden går... Och dessutom har jag nog prioriterat om lite hur jag skall göra. Den nya iPhonen kommer ju ut den 9:e och den är jag i större behov av än kameran. Dock hade det varit himla nice med en ny kamera inför semesterresan... jobbigt... :D

OT: Lite fel info där Karin. Det beror på en grov missuppfattning av många Juli ´09 som visades på Keynoten betydde bara Juli 2009 och officiellt lanseringsdatum för 3Gs i Sverige är den 31 juli.

Jag hoppas kunna lägga vantarna på ett testexemplar av K7D. Den verkar vara riktigt intressant
 
OT: Lite fel info där Karin. Det beror på en grov missuppfattning av många Juli ´09 som visades på Keynoten betydde bara Juli 2009 och officiellt lanseringsdatum för 3Gs i Sverige är den 31 juli.

Jag hoppas kunna lägga vantarna på ett testexemplar av K7D. Den verkar vara riktigt intressant

Ja detta fick man ju upptäcka. :( Väntade inte på den utan köpte den nuvarande 16gb-modellen istället. Då kanske plånboken kan gå med på att kanske köpa en K7'a också. :D Lite smart får man vara... ;)
 
Fick ta och avboka min K-7a nu då jag inte kunde få någon information från Cyberphoto om kamerans status. Och jag åker iväg på semester ikväll. Extra pengar på semestern skadar inte dock.
 
Fick ta och avboka min K-7a nu då jag inte kunde få någon information från Cyberphoto om kamerans status. Och jag åker iväg på semester ikväll. Extra pengar på semestern skadar inte dock.
Kolla med Media Markt om du fortfarande har tid. Enligt Fokustrading är de bland de första som får dom.
 
Jag talade med min lokala fotohandlare, Foto Posé, som varit i kontakt med Focus Trading. Enligt honom så kommer den första sändningen K-7:eek:r ut till butiker inför denna helg men bara ett bergränsat antal kameror och återförsäljare får dem. Nästa leverans kommer i slutet på nästa vecka då han räknade med att de får in min förhandsbokade K-7:a.
 
Nya kitgluggen

Såg precis att det finns två ex av nya 18-55 WR hos scandinavianphoto.. finns det kitobjetiv torde ju kameran också vara i närheten antar jag :)
 
Mediamarkt i Umeå, enda mediamarkt där de inte har Pentax. Eller de hade en K-M och 2st kit objektiv. 18-55 och 55-200 inne medans det är fullradat med alla andra kamera märken.
De har möjlighet att ha Canon 1DsMk3 och nikon D3 på display men inte en pentax K20D...
 
Tråkigt, så är det i Växjö också. D700 finns det och 40 000 kr objektiv och så en K-m.


Mediamarkt i Umeå, enda mediamarkt där de inte har Pentax. Eller de hade en K-M och 2st kit objektiv. 18-55 och 55-200 inne medans det är fullradat med alla andra kamera märken.
De har möjlighet att ha Canon 1DsMk3 och nikon D3 på display men inte en pentax K20D...
 
Mediamarkt i Umeå, enda mediamarkt där de inte har Pentax. Eller de hade en K-M och 2st kit objektiv. 18-55 och 55-200 inne medans det är fullradat med alla andra kamera märken.
De har möjlighet att ha Canon 1DsMk3 och nikon D3 på display men inte en pentax K20D...

Mejlade avdelningschefen för Foto på MM i Umeå, fick något luddigt svar när den skulle komma in.. "I mitten av juli beräknas Pentax K-7 komma in."
Hoppas den dyker upp innan 17e då man åker iväg på semester.
 
Er det den nye nordiske distributøren som svikter? En kan lese på pentaxforums at kameraet er i salg i en rekke land i Europa, men både i Sverige og i Norge så får en ikke vite leveringsdato engang.
 
Bildkvalitet...

Jaha nu väntar man på en K7:a som känns rätt sågad just nu gällande bildkvalitet enligt de som har testat...

Skall bli intressant att testa själv och jämföra med K20...

Hur känner ni andra?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.