Annons

Pentax k7d

Produkter
(logga in för att koppla)
Du, jag förstod att det inte var du som spelat in YouTube-klippet. Jag bara antog att du ville visa något du själv höll med om, genom att länka just dit?

I mitt inlägg där jag länkade skrev jag inte någon åsikt om det ena eller andra, du gjorde alltså antaganden som det inte fanns några belägg för i mitt inlägg. Att jag lämnar en länk innebär inte automatiskt att jag gör en jämförelse, det var menat som ren information och i det fanns ingen åsikt. Det är upp till var och en att bedöma klippet. Att länka till information är inte per definition samma som att göra en jämförelse.

Och därför är det fel av dig att kritisera mig för att göra en jämförelse, när jag inte gjorde någon för det var inte jag som hade gjort klippet.

Ditt problem är att du inte kan skilja på sak och person. Varje gång du kommenterar mig så innehåller det kritik mot mig eller något som jag gör. Och det är en kritik som faller platt på marken, som i detta fall där jag inte hade gjort något annat än att länka till ett klipp. Någon jämförelse hade jag inte gjort.

Din kritik mot mig saknar grund.
Om du vill kritisera klippet så för all del, men blanda inte in mig i det.
Lär dig skilja på sak och person tack.
 
I mitt inlägg där jag länkade skrev jag inte någon åsikt om det ena eller andra, du gjorde alltså antaganden som det inte fanns några belägg för i mitt inlägg. Att jag lämnar en länk innebär inte automatiskt att jag gör en jämförelse, det var menat som ren information och i det fanns ingen åsikt. Det är upp till var och en att bedöma klippet. Att länka till information är inte per definition samma som att göra en jämförelse.

Och därför är det fel av dig att kritisera mig för att göra en jämförelse, när jag inte gjorde någon för det var inte jag som hade gjort klippet.

Ditt problem är att du inte kan skilja på sak och person. Varje gång du kommenterar mig så innehåller det kritik mot mig eller något som jag gör. Och det är en kritik som faller platt på marken, som i detta fall där jag inte hade gjort något annat än att länka till ett klipp. Någon jämförelse hade jag inte gjort.

Din kritik mot mig saknar grund.
Om du vill kritisera klippet så för all del, men blanda inte in mig i det.
Lär dig skilja på sak och person tack.
Jag lämnar frivilligt all kommunikation med dig.
Du verkar ha problem som varken jag eller någon annan här kan lösa.
 
Iso testerna som nu börjar komma är väldigt varierande. Mest troligt ligger differancen i att det är beta sensorer och inte final production sensors i kamerorna. Franks och falconeyes iso tester verkar mycket mycket lovande (iso 3200 är bättre än mina iso 1600 t.ex.), medans unlockers är ganska katastrofala med massor med bandings och skyhög brusnivå.

Snart så börjar väll testarna få sina production cameras för tester.
 
Första leveranserna av K7D (hus samt kit) kommer komma igång c:a 090710.

Hoppas att man är med i första vågen.

//A
 
Leveranstiden beror lite på mot eller medvind
på ostasien rutten för fartygen.
Om nån vecka blir det säkert fart på tråden igen.
 
En av de större marknadsaktörerna annonserar "Släpp 1 juli 12.990 spänn".

Naevars inte "spänn" kronor.
 
Det låter ju som att det blir en underbar kamera, precis som jag räknat med. Då är det liksom bara att vänta att det dimper ner en kamera! Längtar!!!!
 
Var inne på Kungsholms Foto en sväng idag och köpte en 55-250 till min Canon-pappa. De ska ta in K-7 och förväntas få in den runt den 10:e. De ligger bra till i pris på annat (ovan nämnda objektiv låg 300 spänn billigare än Cyberphoto), så jag ska in och klämma lite efter semestern. Om det finns nån K-7:a kvar då alltså.
 
Åh va sugen man blir på att köpa en! Synd att man inte har de pengarna.. Men får väl åka ned till mediamarkt och dregla lite över den ;)
 
Vad segt tiden går... Och dessutom har jag nog prioriterat om lite hur jag skall göra. Den nya iPhonen kommer ju ut den 9:e och den är jag i större behov av än kameran. Dock hade det varit himla nice med en ny kamera inför semesterresan... jobbigt... :D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.