Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Pentax k7d
- Trådstartare Losecontrol
- Start datum
FotoZ
Aktiv medlem
Du, jag förstod att det inte var du som spelat in YouTube-klippet. Jag bara antog att du ville visa något du själv höll med om, genom att länka just dit?
I mitt inlägg där jag länkade skrev jag inte någon åsikt om det ena eller andra, du gjorde alltså antaganden som det inte fanns några belägg för i mitt inlägg. Att jag lämnar en länk innebär inte automatiskt att jag gör en jämförelse, det var menat som ren information och i det fanns ingen åsikt. Det är upp till var och en att bedöma klippet. Att länka till information är inte per definition samma som att göra en jämförelse.
Och därför är det fel av dig att kritisera mig för att göra en jämförelse, när jag inte gjorde någon för det var inte jag som hade gjort klippet.
Ditt problem är att du inte kan skilja på sak och person. Varje gång du kommenterar mig så innehåller det kritik mot mig eller något som jag gör. Och det är en kritik som faller platt på marken, som i detta fall där jag inte hade gjort något annat än att länka till ett klipp. Någon jämförelse hade jag inte gjort.
Din kritik mot mig saknar grund.
Om du vill kritisera klippet så för all del, men blanda inte in mig i det.
Lär dig skilja på sak och person tack.
jorgene
Aktiv medlem
Jag lämnar frivilligt all kommunikation med dig.I mitt inlägg där jag länkade skrev jag inte någon åsikt om det ena eller andra, du gjorde alltså antaganden som det inte fanns några belägg för i mitt inlägg. Att jag lämnar en länk innebär inte automatiskt att jag gör en jämförelse, det var menat som ren information och i det fanns ingen åsikt. Det är upp till var och en att bedöma klippet. Att länka till information är inte per definition samma som att göra en jämförelse.
Och därför är det fel av dig att kritisera mig för att göra en jämförelse, när jag inte gjorde någon för det var inte jag som hade gjort klippet.
Ditt problem är att du inte kan skilja på sak och person. Varje gång du kommenterar mig så innehåller det kritik mot mig eller något som jag gör. Och det är en kritik som faller platt på marken, som i detta fall där jag inte hade gjort något annat än att länka till ett klipp. Någon jämförelse hade jag inte gjort.
Din kritik mot mig saknar grund.
Om du vill kritisera klippet så för all del, men blanda inte in mig i det.
Lär dig skilja på sak och person tack.
Du verkar ha problem som varken jag eller någon annan här kan lösa.
melanderhenrik
Aktiv medlem
Iso testerna som nu börjar komma är väldigt varierande. Mest troligt ligger differancen i att det är beta sensorer och inte final production sensors i kamerorna. Franks och falconeyes iso tester verkar mycket mycket lovande (iso 3200 är bättre än mina iso 1600 t.ex.), medans unlockers är ganska katastrofala med massor med bandings och skyhög brusnivå.
Snart så börjar väll testarna få sina production cameras för tester.
Snart så börjar väll testarna få sina production cameras för tester.
melanderhenrik
Aktiv medlem
slutarljuds skillnad mellan k20d och k-7
http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-dslr-discussion/63959-battle-sounds-k20d-vs-k-7-a.html
http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-dslr-discussion/63959-battle-sounds-k20d-vs-k-7-a.html
melanderhenrik
Aktiv medlem
Som jag förstår det så skickas inte kameror på fartyg utan flygfrakt, pga fukt, salt etc.
lunma
Aktiv medlem
GamleTrashberg
Aktiv medlem
Var inne på Kungsholms Foto en sväng idag och köpte en 55-250 till min Canon-pappa. De ska ta in K-7 och förväntas få in den runt den 10:e. De ligger bra till i pris på annat (ovan nämnda objektiv låg 300 spänn billigare än Cyberphoto), så jag ska in och klämma lite efter semestern. Om det finns nån K-7:a kvar då alltså.
lunma
Aktiv medlem
Enligt en tråd på DP så är försäljningen av K-7 igång i Japan http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1036&thread=32245918 i en annan så sägs det att leveranserna i Kananda påbörjas på måndag http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1036&thread=32244115.
/Mats
/Mats
Bussmicke
Aktiv medlem
Åh va sugen man blir på att köpa en! Synd att man inte har de pengarna.. Men får väl åka ned till mediamarkt och dregla lite över den
Dela upp betalningen medelst avbetalning?
Bussmicke
Aktiv medlem
Den nya iPhonen kommer ju ut den 9:e och den är jag i större behov av än kameran.
Har du inte en fungerande telefopn att ringa på nu?
Kameran känns roligare att prioritera..
snysop
Aktiv medlem
Har du inte en fungerande telefopn att ringa på nu?
Kameran känns roligare att prioritera..
iPhonen är mer än en telefon... den kommer användas som tangentbord, mus, fjärrkontroll, receptdator, gps m.m. Som en bärbar dator i mini-format.