Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Pentax över axeln
- Trådstartare quarc
- Start datum
Ranitomeya
Aktiv medlem
Ranitomeya
Aktiv medlem
Ranitomeya
Aktiv medlem
Mycket bra bilder allihop, Lars. Den tredje är verkligen häftig.
chickenphone
Aktiv medlem
quarc
Aktiv medlem
Den ståtliga havsörnen är fin. Påminner om den du presenterade den 28:e ;-)
Bilderna i föregående inlägg, är det detaljer på musikinstrument eller båtar?
Red. Vid närmare granskning är jag rätt säker på att det är båtdetaljer.
//Lars
) AJ då, har jag upprepat mig. Inte lätt att komma ihåg vad man lagt upp och inte, var ganska säker på att jag glömt örnen...men men, ni får stå ut med lite dubletter helt enkelt
Helt klart båtdetaljer. Krom, mahogny och kanske lite teak.
quarc
Aktiv medlem
Jag har ett otal negativ och peppersbilder från tiden med en Pentax. Hur visar jag en bild på fotosidan? Är enda lösningen att fota av pappersbilden, eller hur gör Ni?
per
Tror inte jag lagt in någon analog bild ännu, men det finns ju en hel tråd för det: Med en analog Pentax över axeln, så många som gör. Finns ju många sätt att få in bilder. Man kan scanna negativ eller dia direkt i många moderna flatbäddscannrar, alternativ finns det speciella filmscannrar. Varje gång jag scannar tappar jag snabbt sugen eftersom filmen alltid blir full av damm damm damm. Har du bra kopior är det nog enklare att scanna dem utan att drabbas av allt för mycket damm, eller att fota av dem med en digitalkamera.
holmbo
Aktiv medlem
Jag har ett otal negativ och peppersbilder från tiden med en Pentax. Hur visar jag en bild på fotosidan? Är enda lösningen att fota av pappersbilden, eller hur gör Ni?
per
Jag fotar av negativen med macroobjektiv och en hembyggd ljuslåda. Funkar rätt bra tycker jag. Du har tydligen ett macroobjektiv som borde gå att använda. Färgnegativ kan vara lite trickigare men kan gå bra med lite övning.
//Lars