Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Pentax över axeln
- Trådstartare quarc
- Start datum
quarc
Aktiv medlem
Några från stan igår. Jag testade det nya diafilmsläget som kom i senaste FW-uppdateringen. Tycker det ser fräsigt ut (jpg direkt ur kameran):
Nice, jag har inte hunnit testa ännu.
sebbe_j
Aktiv medlem
Några från stan igår. Jag testade det nya diafilmsläget som kom i senaste FW-uppdateringen. Tycker det ser fräsigt ut (jpg direkt ur kameran):
Det var häftiga foton! Effekten blev riktigt schysst!
Jag slänger upp ett par foton jag tog under en tur till Alstermo Bruk för någon vecka sen. Det var rätt intressanta miljöer där må jag säga!
//Sebbe
Bilagor
holmbo
Aktiv medlem
Några naturbilder från min sista semestervecka (nästan).
Fladdermössen flyger runt huset på kvällen, så då fick blixten komma fram (enda gången i sommar).
Gråsuggan är tagen med DA300 (1,4 meter) och delförstorad, RAW och ingen skärpning i efterbehandligern. Tycker den funkar bra som macro.
Och sist en lite kanin (rabbis på gotländska).
//Lars
Fladdermössen flyger runt huset på kvällen, så då fick blixten komma fram (enda gången i sommar).
Gråsuggan är tagen med DA300 (1,4 meter) och delförstorad, RAW och ingen skärpning i efterbehandligern. Tycker den funkar bra som macro.
Och sist en lite kanin (rabbis på gotländska).
//Lars
Bilagor
Jeanson
Aktiv medlem
Snyggt porträtt! Blå mascara? ;-)
//Lars
Ser onekligen ut så. Men det är inget som jag har hjälpt till med. Bilden är beskuren och lätt förbättrad i skärpa. Inget annat.
Termik
Aktiv medlem
Fint ljus ikväll.. Blev bättre väder än vad jag trodde det skulle bli..
K10D med Zeiss Distagon 35/2
K10D med Zeiss Distagon 35/2
Bilagor
holmbo
Aktiv medlem
fridlysta lizzy
Medlem
Tre bilder från Skansen igår kväll.
Härliga bilder från skansen. Skulle vara värt å skaffa sig en Pentax bara för å
få va med i denna underbara tråd.
lunma
Aktiv medlem
Pentax i Tarfala
Här kommer några bilder från Tarfala. Pentaxen har hängt över axeln tillsammans med sele, karbiner, repsnören, isyxa och isskruv och diverse annat.
Första bilden är Tarfaladalen tagen uppifrån Sydöstra Kaskasatjåkkaglaciären.
Andra bilden Tarfaladalen från Isfallsglaciären, sjöarna i förgrunden är Frontsjön och Isfallssjön.
Tredje bilen visar en glaciärspricka på Isfallsglaciären, repet är avsett att säkra sig i när man ska över.
Till sist en bild på bäcken vid forskningsstationen i Tarfala.
/Mats
Här kommer några bilder från Tarfala. Pentaxen har hängt över axeln tillsammans med sele, karbiner, repsnören, isyxa och isskruv och diverse annat.
Andra bilden Tarfaladalen från Isfallsglaciären, sjöarna i förgrunden är Frontsjön och Isfallssjön.
Tredje bilen visar en glaciärspricka på Isfallsglaciären, repet är avsett att säkra sig i när man ska över.
/Mats
Bilagor
quarc
Aktiv medlem
quarc
Aktiv medlem
/Mats
Wow, fin utsikt och snygga bilder. Man skall alltid ha sin Pentax med
quarc
Aktiv medlem
Härliga bilder från skansen. Skulle vara värt å skaffa sig en Pentax bara för å
få va med i denna underbara tråd.
Det tycker jag absolut du skall göra En begagnad K100 är billig
quarc
Aktiv medlem