A Boy Named Erik
Aktiv medlem
Den är ändå bättre än Canon 5D mk2....
Haha sant
GF1:an med en enklare steadycam kan nog bli bra med 1,7:an!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den är ändå bättre än Canon 5D mk2....
Vad tros om kombinationen av GH1:ans hus med 1.7:an istället för 14-140 gluggen? Den totala storleken blir inte mycket större så kompaktheten bevaras näst intill - den extra tjockleken som GH1-husets grepp bidrar med understiger tjockleken på 1.7:an (nu bortser jag från att huset är högre, pga sökaren).
Det enda som skulle saknas för mig vid filmning (förutom zoom såklart) är stabiliseringen. Det kanske kompenseras av den vinklingsbara skärmen, 60fps och stereoljud
Jag vill alltså gärna ha GH1:ans filmegenskaper, men GF1:ans kompakta storlek!
Det är tyngre att redigera i 1080p...
Men har man en ny superdator spelar det kanske ingen roll.
Datorkraft är inget problem i dagsläget. Förresten så är 60fps i 720, inte 1080 Frågan är också om kombinationen går att få tag i, utan att behöva köpa både GF1:an och GH1:an. Ska maila och höra mig för!
Prismässigt ligger du väl nära 5D mk2 nu..
Sök på: Panasonic LUMIX G 20mm F1.7 ASPH H-H020 Pancake Lens
på ebay.com
Storleksjämförelse mellan GF1 och GH1:
http://1.bp.blogspot.com/_LMV40M_lPGA/SqMN7sOVqgI/AAAAAAAAAlk/c9_EVqnSQz8/s400/Picture-5.jpg
Edit: Här med 1.7:an! (inte så snyggt hehe)
http://farm3.static.flickr.com/2651/3894363175_f47abfbb96_o.jpg
Ok, men tycker GF1 med 20 redan är i största laget om man
ska ha den i fickan..
Sålde min 5D mk2 för att jag aldrig tog den med mig och min G9 för
att det var för dålig kvalité.
GF1 är en bra mellanting.Bättre filmfunktion än G9.
Egentligen är den väl en bättre ersättare för G9..
5D mk2 är på en annan nivå.
Vad ska du filma?
På det hela taget så tycker jag efter någon veckas användning att GF1:an med 20/1,7 är en superb kamera utan större svagheter i jämförelse med vilken dslr som helst.
Förutom att den inte har någon sökare, att fokuseringen är elektronisk och att objektiven saknar avståndsmarkeringar.
Förutom att den inte har någon sökare, att fokuseringen är elektronisk och att objektiven saknar avståndsmarkeringar.
Håll inte på o va negativ nu
Kameran är grym.
E-P1 är omöjlig att fokusera manuellt (jag försökte så sent som idag)
använde du funktionen som zoomar när man fokuserar manuellt och sedan zoomar ut direkt igen? (zoom menat på skärmen och inte objektivet) eller försökte du fokusera manuellt i fullskärm så att säga?
eller var det trots den funktionen omöjligt?
Jag använde faktiskt båda igår. Först fokus i helskärm, men upplösningen är så låg att man bara kan fokusera på ett hum då. I zoomläget är det så brusigt och skakigt och fortfarande lågupplöst att det bara är att gissa. Upplevelsen påminde om när jag fotograferade med 400 mm-objektiv på ett vingligt plaststativ i tisdags.