Möjligen är det sladden som strulade. Installationen gick bra utan några problem även initialt med USB-valet.
Jag följde nätinstallationen till punkt och pricka. Annars är det ju vanligt att många killar killgissar hellre än följer någon rekommendation eller instruktion men jag gjorde faktiskt inte det vid detta tillfälle.
Illustrerades ganska bra av en gammal släkting till min fru på en begravning där han serverades vin som han förväntades provsmaka. Alla inklusive sommelieren väntade på att han skulle provsmaka men han pratade bara vidare tills någon avbryt honom med: "Dom väntar på att du ska provsmaka vinet!" Lite irriterat hasplade han ur sig: "Ähh...man vet väl hur gammalt vin smakar?"
På lunchen för ett par dagar sedan satt ett par killar i medelåldern i Vaxholms Hamn och raljerade om att man aldrig läste bruksanvisningar med orden "Hah. det är ju det första man slänger ... eller hur" och efter det skrattade man gott.
Jag tyckte det var ett bra exempel oven kring Epson Media Installer som är ett nytt program man når via drivrutinen under "Verktyg". Med EMI kan man ladda ner och installera ICC Profiler och registrera dem även i skrivaren. Det finns en lång lista med papperstillverkare och deras papper att välja i men Canson som jag också använder saknades så där får man hantera detta i Windows och sedan importera den till konverteraren min (Photolab) och Canson använder sedan Epson Velvet Fine Art inställningen som redan finns i skrivaren till sitt Etching Rag-papper och den lösningen funkar ju också.
De som inte läser riskerar att använda fel skrivarinställningar ihop med de papper man väljer med risk för vissa problem och de som får utskrifter med bandningar eller exv. skit från skrivaren på sina utskrifter kan nog i många fall undvika dessa problem med att ändra dessa inställningar. Så om man missar detta p.g.a. traditionella killgissningar eller totala förbiseenden p.g.a. dåliga kunskaper så beror nog problemen ibland på mer på handhavandefel än på fel i maskineriet.
Visa bilaga 166533