JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
På dagen för tio år sedan
(logga in för att koppla)
27 maj 2011
För tio år sedan: regn och blommande syrener. I år: endast regn...
29:e maj 2011
Cykel klar för transport till Stockholm. Blev tyvärr - inte helt oväntat - stulen efter ett tag
30:e maj 2011
Fyris torg i Uppsala
2 juni 2011
Kvällspromenad i ett litet skogsparti här i närheten;
kort därefter något helt annat än skog...
3:e juni 20111
Handelsträdgården vid Örbyhus Slott i ett lite annat perspektiv än vanligt. Inte lätt att bestämma vilken linje som ska vara rak...
3 juni 2011
Blev bland annat lite "lek" med makroobjektiv på lilla Nexen på en närbelägen äng; perfekt med vinklingsbar skärm för perspektiv nedifrån...
En eftermiddagspromenad vid Krämbol, Katrineholm. Ett stim små abborrar solade sig intill strand kanten vid bron.
4:e juni 2011
Fasaden ett par år innan den renoverades. Spår från tiden när huset var uppdelat i två bostäder. Dören fortfarande kvar.
Jag var åter ute och motionerade min första kamera, en Lumix LX2, då jag fick se denna sjösandslända, Ephemera vulgata.
4 juni 2011
På en stubbe för tio år sedan: rester av tidig blomning...
5 juni 2011
En vacker kväll vid sjön i naturreservatet Ettö...
7 juni 2011
Den stammade syrenen framför mitt hus blommade för fullt; kan väl passa här på den dag som var min fars födelsedag...
2011-06-21
Borås Segelsällskaps Seglarskola
25 juni 2011
Det blev indisk mat på restaurang i Lund tillsammans med min dotter.
Idag blev det något helt annat...
26:e juni 2011
Golfare vid Örbyhus Golfklubb. Portalen hör till det som en gång var vattentorn vid (en av) sveriges första lador med rinnande vatten till djuren.
2011-06-27
Vandringsled på Blå Jungfrun.
2011-06-27
Provade tele - toppen av tornet på Örbyus Slott
20/6 -11
Vendel, Uppland
30/6 -11
Besökef utställning på Järnboden i Harg
1/7 -11
Varm katt på (resterna av) trapp