Nej någon FF lär det inte bli denna sidan jul, tror helt enkelt det är för kort tid för att ha utvecklat en.
Om jag minns rätt så pressades representanter i Ricohs ledning flera gånger på denna fråga och de verkade överraskade att Pentaxkunderna överhuvud taget var intresserade av en FF men skulle ta upp frågan i den nya "regeringen". Andra gången de ställdes mot väggen så var frågan uppe på agendan men inga beslut verkade vara tagna, så jag skulle inte hoppas för mycket, inte denna sidan jul. (men skulle jag ha fel så har jag det gärna av denna enda anledning)
Däremot tror jag på en ny APS-C inom snar framtid. Den blir förhoppningsvis en grym uppdatering av K-5:an men troligen annat chassi och utseende men de distinkta Pentaxlinjerna och alla goda egenskaperna bevarade.
De två K-5
rna jag fotat med, den första sedan K-5:an introducerades finns det vissa saker man önskar sig men inte så många. Hade man kunnat få sökarhuset större hade det varit kanon och
snabbare AF är aldrig fel. Snabbare processor i kameran skulle jag också önska mig.