Annons

Onoff - 25% 7/7-10/7

Produkter
(logga in för att koppla)
Ett tips och en varning om ni handlar på OnOffs kunkursutförsäljning:
Kolla noga FÖRE köp att varan är oskadad, komplett och obegagnad.
Blev just blåst på ett strykjärn, som var både begagnat och skadat när jag packade upp det vid hemkomsten. Förmodligen en öppet köp-retur.
OnOff vägrar ta tillbaka varan.
 
Media Markt thjälper till med garantiärenden...

... så här skriver de på sin hemsida:

Media Markt kan hjälpa dig med garantiärenden. Även om du handlat på Onoff.
Om du har köpt en produkt på Onoff har du sannolikt också erhållit garanti från tillverkaren. Du kan därför stalla krav mot tillverkaren för att få garantifel åtgärdade. Vi erbjuder att kostnadsfritt hantera dessa garantiärenden genom vårat servicesystem så att du slipper söka upp tillverkaren på egen hand. Förutsättningen är att tillverkaren också levererar till Media Markt.

Kan tänka mig att Media Markts styrelse gottar sig ordentligt...
 
Ett tips och en varning om ni handlar på OnOffs kunkursutförsäljning:
Kolla noga FÖRE köp att varan är oskadad, komplett och obegagnad.
Blev just blåst på ett strykjärn, som var både begagnat och skadat när jag packade upp det vid hemkomsten. Förmodligen en öppet köp-retur.
OnOff vägrar ta tillbaka varan.

Inte tal om att vi vägrar. Det är att vi inte får, du kan alltid kontakta Hamilton om detta ifrågasätts. Men jag håller med, det är skittråkigt.
 
Inte tal om att vi vägrar. Det är att vi inte får, du kan alltid kontakta Hamilton om detta ifrågasätts. Men jag håller med, det är skittråkigt.

Ja visst är det tråkigt, men orkar inte bråka för några hundralappar. Men jag vill gärna varna andra som kanske tänker köpa en kamera för tiotusen.
Kolla noga vad som finns i förpackningen FÖRE du skall betala.

Men egentligen är det rent bedrägeri. Sälja en defekt produkt, (som aldrig kan bli ett garantiärende), och sen avsäger man sig allt ansvar.
 
Ja visst är det tråkigt, men orkar inte bråka för några hundralappar. Men jag vill gärna varna andra som kanske tänker köpa en kamera för tiotusen.
Kolla noga vad som finns i förpackningen FÖRE du skall betala.

Men egentligen är det rent bedrägeri. Sälja en defekt produkt, (som aldrig kan bli ett garantiärende), och sen avsäger man sig allt ansvar.

Om något saknas informerar jag om det. Men jo, inte alla som gör det.
Om något är trasigt och i kartong, ring då tillverkaren så fort som möjligt.
 
Det fanns ett demoex av Nikon D7000 kvar i Skrapan (Götgatan, Stockholm), jag kollade inte priset men med 30% rabatt kan det nog vara en hygglig affär.
 
Det fanns ett demoex av Nikon D7000 kvar i Skrapan (Götgatan, Stockholm), jag kollade inte priset men med 30% rabatt kan det nog vara en hygglig affär.

Har för mig den låg på 11995 utan rab. Men jag minns inte 100% börjat koppla av jobb och priser nu, försöker i alla fall
 
Ska in till bynn om en timme..
On Off har troligen den här inne
http://shop.onoff.com/Produkter/Dat...031eo_i5_Sandy_Bridge_Metall/prd24319811.aspx
Blir 4340:- med konkursrabatten, intel i5 2410M 2,3GHz, LCD15", HD 750GB med 5400varv
och 6GB minne.
I höst kommer jag nog att använda den en del,
lite bildbehandling ibland, men har stationär PC...
Kan ersätta stationära Packard o bellen om den packar ihop...

Nån snabb kommentar?

I butik ligger den på cirka 4800:- efter rab.
Jag tittar själv på den eller Asus X73 - det lutar för min del åt ASUSen, då asus har 2 år garanti, HP har ett. ASUSen har dessutom NVIDIA grafikkort som töder CUDA = Skitbra i Premiere.
Däremot så har HPn BÄTTRE grafikkort dock stöder det ej CUDA.

ASUS är dock 17" och väger 300 gram mer ungefär - dock har den en högre skärmupplösning.
 
Själv köpte jag en ASUS G73 för 9100 kr ;). Butik och internetpris var samma.
Ruskigt bra för att redigera i!!!

/Stefan
 
Själv köpte jag en ASUS G73 för 9100 kr ;). Butik och internetpris var samma.
Ruskigt bra för att redigera i!!!

/Stefan

Jo den har lite vassar grafikkort sedan har den ju också en i7:a däremot om man tittar vad man får för pengarna är både DV6-6031 och ASUS X72 som att stjäla godis från ett småbarn
 
Tänkte köpa ett minneskort men priset efter rabbaten var endå dubbelt så dyrt än vad man kan få det kortet för i andra butiker. Fick you Onoff!
 
ONOFF har aldrig gått ut och sagt att de ska vara billigast på något. Och om det är något som det fortfarande tjänas pengar på i butikerna så är det tillbehören...
Så har det alltid varit och kommer förhoppningsvis vara så i fortsättningen med. Alternativt sänkning av tillbehören men höjning av huvudprodukt.

Pengarna måste komma in någonstans. Att gnälla. Det är bara dumt, skulle du vela göra ditt jobb om du fick 30-40% mindre lön?
 
ONOFF har aldrig gått ut och sagt att de ska vara billigast på något. Och om det är något som det fortfarande tjänas pengar på i butikerna så är det tillbehören...
Så har det alltid varit och kommer förhoppningsvis vara så i fortsättningen med. Alternativt sänkning av tillbehören men höjning av huvudprodukt.

Pengarna måste komma in någonstans. Att gnälla. Det är bara dumt, skulle du vela göra ditt jobb om du fick 30-40% mindre lön?

Jag tycker att det är att luras att ta dubbelt så mkt som andra på tillbehör som folk i allmännhet har sämre priskoll på. Ordet "ocker" ligger nära till hands. Att man inte kan lämna tillbaka grejerna om man upptäcker att varorna var helt fel prissatta gör det knappast bättre.

Får konkurrenternas anställda verkligen 30-40% lägre lön?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.