Jolly Bob
Aktiv medlem
Scratchen skrev:
Batteri samt laddare köper man smidigast från www.sterlingtek.com 2st BLM1 + laddare för ca 400kr.
Piratgrejer? Tycker det står lite oklart på hemsidan. Annars är det väldigt billigt. . .
R
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Scratchen skrev:
Batteri samt laddare köper man smidigast från www.sterlingtek.com 2st BLM1 + laddare för ca 400kr.
klart det inte är original. men jag och många andra är kanonnöjda med sterlingteks produkter!Jolly Bob skrev:
Piratgrejer? Tycker det står lite oklart på hemsidan. Annars är det väldigt billigt. . .
R
petsematary skrev:
Nån som vet om kitet med Zuiko 14-45mm f3.5-5.6 och Zuiko 40-150mm f3.5-4.5 kommer säljas i Sverige och i så fall när?
michagg skrev:
Äntligen!!
Igår kom den, Olympus E-500 dubbelkit. Blev inte mycket sovet inatt.
Här några intryck:
Inställningarna är lättåtkomliga. Snabba vägar till allt.
Sökaren är liten som redan tidigare konstaterats i forumet. Jag har beställt ögonmusslan med förstoring som kommer om ca. två veckor. Den kostar 350,-.
Bildkvaliten är mycket fin, tycker även att brusreduceringen fungerar ypperligt. Hur bra bilder som helst med ISO800 förstorat till A4.
Uppdatering av firmware går automatiskt via Olympus Master, gäller både kamera och objektiv.
Dubbla minneskort, lätt att switcha emellan. Man kan t.ex. ha bilder med JPEG på ett kort och RAW på det andra för att nämna ett exempel.
Inbyggda blixten är bra, bättre än Nikon D70 som jag tidigare använt, tycker jag
Otaliga inställningsmöjligheter, många olika scenval för t.ex. frugan som vill fota med full automatik.
Jag hade som sagt Nikon D70 tidigare och jag tycker att bilderna har en naturligare färg med Olympusen. Sånt kan ju givetvis fixas med bildbehandling men ibland är det skönt att bara kunna ta en bild direkt ur kameran och vara nöjd med resultatet.
Slutligen tycker jag att objektiven verkar vara ok. Men med lite dyrare gluggar blir ju resultatet givetvis bättre. Olympus har ju fina gluggar i sitt sortiment.
Så långt verkar allt till belåtenhet.
Kul att du är nöjd! Nu återstår bara att se när Cyberphoto får in den!michagg skrev:
Äntligen!!
Förutsatt att du från den tyska flygplatsen ska resa utom EU för att eventuellt slippa MWS. Undrar om inte web-butikerna i Tyskland ändå är billigare.michagg skrev:
Jag fick just höra av en bekant att absolut billigaste Olympus E-500, köper du på flygfält i Tyskland.
Detta ifall någon är ute och reser.