Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus E-3

ja visst är det underligt att det funkade på objektivet.har senaste master har provat på fler datorer men tji detgår bara inte
 
Har du provat att uppgradera med bara kameran, dvs med kamerahuslocket på?

Har du någon kommunikation som fungerar mellan kameran och datorn? Kör du MAC? Vilken version av Master har du?

Du kan testa med 30-dar demon av Olympus Studio, som ju har en Remote Capture möjlighet. Funkar kommunikationen med kameran där?

Kan du från datorn nå xD- eller CF-kortet i din E-3?

Om det inte funkar längre, så måste något ha gått galet vid förra uppdateringen? Men det borde du ha sett i så fall!

Det här ska inte vara nåt problem, mina gamla kameror och nya E-3'an har alla snabbt och enkelt gått att uppdatera.
 
kör vista men har provat med en dator med xp också.testade med studio men samma resultat det funkar att ta över bilder i master så viss kommunikation funkar har tidigare satt in svenska menyer det funkade också men man undrar ju om nåt hände då.trist att behöva skicka in den nu när ljuset börjar återkomma man har ju inte fått testa den ordentligt ännu
 
det var 12-60 objektivet som satt på och det gick fint att uppdatera då kom blå skärmen upp på kameran det gör den inte när jag försöker uppdatera kameran
 
Inte för att vara otrevlig men om du svarar på mina och Sundvissons frågor kanske det blir enklare att ta reda på om det är fel på kameran eller ej.
 
Mina svar kommer kanske lite i otack med de frågor ni ställer och tack ska ni ha för att ni försöker hjälpa till det var därför jag tog upp problemet här på fotosida här finns massor med kunskap. har provat uppdatering med och utan minnes kort med och utan objektiv med master och studio.
 
Om du går in i kamerans meny för f/w, vad läser du då?
BODY x.x
LENS x.x

Således skulle du efter f/w uppgraderingen av gluggen kunna verifiera följande i Olympus Master/Studio enligt nedanstående bild. Ditt kamerahus ligger förstås kvar på v1.0. Min är som synes uppdaterad till 1.1.

Jag såg ett förslag i ett annat forum med att ta ut batteriet och lämna kameran utan ström något dygn, för att senare pröva igen. Syftet var att en ev. latchup skulle kunna kringgås. Även om jag inte tror på detta "halmstrå" till metod, så kan det kanske vara värt att prova.

Berätta hur det går för dig.
 

Bilagor

  • firmware.gif
    firmware.gif
    17.9 KB · Visningar: 514
Det står

Body 1.0

lens 1.1

kan ju va nåt att testa att göra den strömlös fast jag tror inte så mycket kanske på det annars får jag skicka in den.lite märkligt att det inte finns en total reset av minnet som återställer rubbet till orginal .ifall en uppdatering går snett så skulle det vara bra
 
jag väljer spara har bytt tidigare till svenska menyer har testat att byta menyspråk igen och det funkar dock inte 1.1 uppdateringen
 
Räkna i sämsta fall med att det kan ta upp till en månad att få kamerahuset reparerat (om-flashat). Alternativt, stanna kvar på rev 1.0, tills du har ett reserv-hus att ta till. (Jag köpte min E-400, då min E-300 skulle in på rep.)
 
har också funderat på om det är svenska menyerna som spökar så jag har försökt att sätta tillbaka engelska versionen men engelska finns inte att välja i listan
 
Informera Olympus om problemet och efterlys en svensk uppdatering !
Vanligtvis fungerar inte engelska uppdateringar till svenska programversioner.
 
SBS

janulr skrev:
har också funderat på om det är svenska menyerna som spökar så jag har försökt att sätta tillbaka engelska versionen men engelska finns inte att välja i listan
E-3 har 10 språk + svenska i menyerna.
Kika en gång till, bara 5 språk listas åt gången, så listningen med bara svenskan som alternativ hamnar följdaktligen solitärt på sida 3 i språklistan. Jag har själv lurats av detta på gamla E-300'an en gång - SBS ;o).
 
Jepp du har så rätt angående språken har återigen testat att uppdatera med engelska men tyvär med samma trista resultat.blir väl till att skicka den i morron lika bra att göra det nu ska på en stadioncross tävling snöskoter i mitten av mars så då måste jag ha den.
 
FOTO om E-3: "Rekommenderas"

FOTO testar i kommande numret E-3an och skriver inledningsvis:

Systemkameran Olympus E-3 klarar galant tidigare modellers
svagheter. Den levererar bilder med hög skärpa, lågt brus,
har snabb AF och bra serietagningsförmåga. Byggkvaliteten
håller toppklass, som anstår en proffsmodell.
 
Re: FOTO om E-3: "Rekommenderas"

Vad trevligt att höra.
Bara därför får jag ta och köpa detta nummer av FOTO och läsa vad de skriver.
 
Re: FOTO om E-3: "Rekommenderas"

äsch, Foto är ju sena. Jag har redan upptäckt dessa kvalitéer!
men det gör ju inget att gnida in det lite
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.