Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus E-3

...dramatisk förbättring? En riktigt låg brusnivå?...
Det hade gjort att jag handlat iaf. Låter dock osannolikt, tror snarare på samma 12 MP-sensor. Hoppas jag har fel annars blir det dyrt :)
E3:an känns fortfarande fin och jag sneglar snarare på att komplettera med Olympus kommande micro 4/3-system.
 
För min del räcker det långt med ett riktigt litet hus och ett par kompakta pannkakor. Video är det dax för också.

Blir kul att använda nya huset som bakre objektivlock på 50-200...
 
Undrar om det inte snart kommer nån smått upphottad E3 med E30-sensor, AF-justering, vattenpassfunktionen och lite annat.

E30 sensor? Är inte E3 vad som kan jämföras med full frame?
Jag vet inte vad E30 har för sensor dock men trodde att den var mindre

Vad tror ni om en ny Olympus i samma serie? Kanske E5 eftersom dom hoppade över E2?

Kanske en 25mp sensor?

Skulle Olympus våga sig på att kalla den för Olympus E3X eller Olympus E3 Mark II
 
Nej, olympus har bara en sensorstorlek, skillnaden är att dom är lite "proffsigare"
Vädertätade osv. Men lite mer pixlar kan man nog räkna med att det blir.
Kopierar dock knappast canikons modellnamn
 
E-3 + 12-60

Har hittat E-3 med 12-60 för 16 000kr. Det borde väl vara ett bra köp eller vad tycker ni? Tittar annars på E-30 & E-620.
 
E-3 billigt

Ser att Rajala Pro Shop nu igen har ett erbjudande på E-3 till ett pris under 9000 SEK, dvs. för samma pris som runt allhelgonahelgen. Nu kallar de kampanjen för Fotovecka 24/1-31/1.

Det är bland det billigaste man kan hitta en rejält tätad systemkamera för. Rajala säljer tyvärr inte Pentax, så en prisjämförelse med K-7 (E-3'ans närmaste miljötätade konkurrent) kunde jag inte göra direkt hos de.
 
Service-/System-meny

Någon som har luskat ut hur man kommer in i service-menyn på E-3:an nuförtiden? Tydligen är förfarandet ändrat i någon uppdatering? Är nyfiken på hur många exponeringar den gått....
 
TACK! Som jag har letat... hittat nästan hela sekvensen men inte det sista "Upp"! Ska spara länken....
 
ANNONS