Michael Buch
Aktiv medlem
Har taget lidt ISO test billeder idag og ligger lige et link mit min E-3 test udstilling.
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/view.htm?ID=187513
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/view.htm?ID=187513
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
MichaelAlster skrev:
PS, vet itne om någon har sagt det men nu finns E-3'an i lager hos Cyberphoto.
Michael Buch skrev:
Nu har lige leget lidt med min E-3 og først indtryk er meget positivt ( stort + )
Alt på E-3 virker lige til at gå til, tros alle de forandringer der er lavet på huset, div. knapper , hurtig menu funktioner ( virker rigtigt godt )
Lcden i toppen er let at overskue, har dog ikke fundet alle den genvejs taster endnu.
Når man trykker på knapperne fornemmer man en blåd gummi modstand ( som ved mange andre vandtætte ting ) hvilket gir en god fornemmelse af kvalitet.
E-3s lukker har også en meget behagelig lyd, mere tung og ikke så metalisk som ved min E-400 og E-510.
Ligger et par link af de første test billeder jeg har taget idag.
henq skrev:
Har ni som förbeställt på Cyberphoto fått leveransbesked?
Sundvisson skrev:
(Det kom ju så många frågor emellan...)
Tack för tips om blommingstiden för resa till Azorerna.
Jag har själv en Manfrotto 488RC2 Midi ball kulled, så då är det samma plattor till den. De kan se lite kosmetiskt skilda ut, t.ex, de äldre hade en korkpackning.
Du skriver om først indtryk er meget positivt ( stort + ), och det brukar ju vara det som består!
Jag anar att kamerans ergonomi växer med användningen, men du betonar redan ergonomin, så det verkar ju lovande.
Man brukar ju säga att kan var besvärligt att lära gamla hundar att sitta, så jag får väl se hur man själv kommer att vänja sig med både topp-display och hela två inmatningshjul! ;o)
Har du utsatt kameran för någon regnskur ännu? Med anledning av att man tydligt förnimmer gummitätningarna.
Jag har hört slutar-ljudet i promotion-videon för E-3'an, så det ska bli intressant att höra hur det låter i verkligheten snart.
Jag tittade även på dina fina porträttbilder. Det fina 50mm/2.0 gör verkligen modellen rättvisa.
Jag ser att du testat kameran vid höga ISO, det tror jag alla kommer att göra, för man är ju nyfiken på hur bra E-3'an är vid de högsta värdena. ISO400 och ISO800 är mycket bra har jag sett tidigare, samt vad jag sett av www.digit.no nu senast, så skäms inte ISO1600 för sig heller. Även ISO3200 har mycket detaljer, som även syns i bilderna på Maasai-bysterna.
seb80 skrev:
Nu när Cyberphoto har fått in E-3 i lager så kan vi nog se fram emot ett test ganska snabbt av den, de brukar ju vara grymt snabba att testa vissa kameror (bara de gör det grundligt så).
Synd annars att de inte bara har huset i lager.
seb80 skrev:
Nu verkar det som att de även har bara huset i lager
De har också testat kameran, väldigt snabbt jobbat.
Självklart får den "toppklass".
- Dynamiskt omfång
Testmotiven som vi tar har vi ju sett tusentals gånger och är fotograferade med nästan lika många kameror. Och de flesta kameror brukar få stora problem med det norrländska vintersolljuset den korta stund det lyser under dagen. Vi upplever att E-3:an klarar det galant och är bland det bästa vi sett hittills. Den varken sotar igen eller fräter ut lika lätt som många andra kameror. Det hade vi inte väntat oss från den lilla sensorn. Färgerna är också väldigt bra, det stämmer så himla bra överens med verkligheten.
Oväntat med det dynamiska omfånget!
Michael Buch skrev:
Skal have kigget noget mere i dens manuel, for jeg savner det panorama program der er i E-510.
arneri skrev:
Det har skrivits i några fototidningar (icke svenska) att de nya Olympus objektiven är mycket bättre än de "gamla" Det vore intressant med en jämförelse mellan 12-60 och 14-54 samt de båda 50-200.