Hades
Aktiv medlem
BenHur skrev:
Hr. Vricklund.
Naturligtvis har jag ju ingen aning om vad jag pratar om efter att ha jobbat med sånt här i snart 30 år....
Jag vet inte vad du förväntar dig för ersättning för det arbete som du eventuellt utför. Men ersättningarna för sånt som trådskaparen blivit utsatt för ligger generellt sett bra mycket högre än vad hon blivit erbjuden. Ett erbjudande som dessutom kom från fel instans.
Herr Anjou!
Känns onekligen en aning märkligt att någon med 30 års erfarenhet kommer fram till så helt olik slutsats som Erik D, som också verkar veta vad han talar om. Men det gör han kanske inte.
För mitt arbete förväntar jag mej naturligtvis en rimlig och skäliger ersättning. Och jag skulle definitivt tycka det är både rimligt och skäligt om jag dels fick betalt för det arbete jag faktiskt gjort en gång, och dessutom att jag fick betalt ytterligare en gång för samma arbete och dessutom dubbelt så mycket andra gången utan att ens behöva lyfta ett finger.
Du har dock rätt i att erbjudandet teoretiskt sett kommer från fel instans om man ska följa alla lagar och paragrafer. Dock, praktiskt sett ter det sej för mej väldigt mycket lämpligare att den felande parten i detta drama kontaktar den förfördelade och erbjuder sej att försöka kompensera på något sätt, eftersom det troligast är hans misstag som ligger till grund för den felaktiga publiceringen. Vilket han tydligen också har gjort.
Även om T-H i lag och mening är ansvariga för sin publicering har de högst troligt blivit vilseledda av reklambyrån, som blivit vilseledda av bildbyrån, som blivit vildeledda av fotografen som, medvetet eller omedvetet, beräknande eller genom slarv lämnat in en bild som uppenbarligen inte är modelreleasad.
Avslutningsvis känns det också lite märkligt att alla här inne som tidigare var så säkra på sin sak om kraftigt skadestånd, kläm åt dem, dom har råd, 20 000:- etc, etc, etc numera efter Erik D:s inlägg är så tysta.
Senast ändrad: