Annons

Ofrivillig omslagsflicka

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: >> ofrivillig omslagsflicka

ThomK skrev:
Snälla Maxieboy nu ska du inte spåra ur,jag klankar varesig ner eller förnedrar frågeställaren.
Jag försöker bara vara realistisk och jag har aldrig tilltalat frågeställaren personligen utan det har varit hennes "försvarare och uppmuntrare"

Kan du Maxieboy ange någon av alla som har framfört liknande problem på FS och som bevisligen har fått X antal tusen i ersättning
för ett ofrivilligt deltagande i bild, så skulle jag och säkerligen många bli glad.
Med from förhoppning.
/Thomas..

Endast döda fiskar flyter med strömmen! Varför skall hon lägga sig platt fall bara för att andra (på FS) inte har fått rätt i sin framställan? Om det nu är andra som skulle bli glada så är det ju en bonus men gladst blir nog Maria (eller Jessica).

Re: Re: Re: Re: >> ofrivillig omslagsflicka

ThomK skrev:
Till emilsall och övriga.

På 38 sidor har detta problem ältats, jag kan inte förstå att detta bidrar till hennes advokatkostnader, för en advokat är vad hon kommer att behöva som kan föra hennes talan genom hela rättssystemet för att ge detta problem
en rättslig prövning

Då om inte förr kommer bilden ifråga att förevisas.
Om den då bedöms inte vara förlöjligande eller på något sätt inskränka på hennes personliga intrigetet, så förstår vi väl alla vad domslutet blir.

(Nån måtta får det vara på petitesser)
Med risk att få på pälsen för det sista....
/Thomas..

Thomas, för det första så kan du tydligen inte räkna... Detta är visst sidan 14, vet inte var du får 38 sidor ifrån.

Sen så räcker det med det faktum att hennes ansikte är använt mot hennes vilja. När Th inte kan visa nåt dokument som säger motsatsen så är en ev. rättegång slut där. En domstolsförhandling kommer mest att handla om hur mycket det kommer att kosta för TH. Vad dom naturligtvis försöker göra är att skrämmas och få henne att tro att det hela är besvärligare än det är.

Såvitt jag känner till, och jag är ingen jurist, så har alla såna här mål vunnits av den förorättade.

Som vanligt då, inte undra på att det är få som orkar svara på liknande spörsmål när de dyker upp.

Nyligen gjorde jag ett jobb där vi skulle fotografera några kossor i motvind .
Bonden läste för mycket skvaller blaskor om olika Revlon kontrakt och begärde 5000 .- för att hans
Rosa skulle vara med.
Kunden bara skrattde.
Inom en haltimme timme hittade vi en annan ( och betydligt trevligare och med fler djur )
som ställde upp gratis och vi fikade tillsammans efteråt.
Han fick en snygg A4 print som tack och satte upp den på väggen.

Haha! Vilken underbar historia, jag brukar säga ungefär så till amatörmodeller som undrar "men hur mycket kommer jag få per såld bild då?" Trots jag förklart minst tre gånger att de får betalt i form av bilder, eller ett modellarvode på 999kr.

Det finns så otroligt många som älskar att bli fotograferade, så vid minsta krångel så går jag bara till nästa människa/modell som förstår och är tacksam för att få proffsiga bilder.

Jag tycker fotografen gjorde fel som lade upp bilden på bildbyrån. Han kommer aldrig göra det igen, jag tror att han har ont i magen om nätterna, det skulle jag ha.

Dock, så tycker jag han gjorde rätt som erbjöd ersättningen 999 kr till, jag kanske ändå givit lite mer.. men det är en svår situation..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar