danneman
Aktiv medlem
dovearea skrev:
Men... Alltså... Nu syns ju inte ens fotografens egna kommentarer om bilden i första läget. Det tycker jag iaf är det absolut minsta som ska vara synligt direkt man öppnar bilden.
Håller med fullständigt!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
dovearea skrev:
Men... Alltså... Nu syns ju inte ens fotografens egna kommentarer om bilden i första läget. Det tycker jag iaf är det absolut minsta som ska vara synligt direkt man öppnar bilden.
Jo, du har rätt i att det beror på vilket man känner för att göra. Och båda "lägena", kommentera-läget och titta-och-lära-läget, är ju viktiga. Så jag tror att det kan vara en bra ide att sidan minns hur man hade flikarna sist. Eller, som nån föreslog här ovan, att man kan välja själv! Det vore väl det bästa för att alla ska bli glada och nöjda, kanske.clindh skrev:
Det är nog så att man är i ett av två lägen när man är på FS; antingen är man ute för att inspireras, se på bilder och lära sig av andras synpunkter och kanske även lägga en och annan kommentar - eller så är man mest ute för efter att kommentera
...
vad tror ni om att låta flikarna komma ihåg det läge man senast hade, till nästa bildvisning?
Fabian Fogelberg skrev:
Det har säkert kommit upp i tråden tidigare men jag stör mig på att bilder inte är centrerade i höjdled när man förstorar dem. Tycker det blir mycket snyggare om de är centrerade totalt.
Sen tycker jag att ni ska marknadsföra "visa som bildspel" lite mer också då det är ett riktigt snyggt sätt att visa bilder på. (Kan ni inte lägga in bildspelsfunktionen på portfolierna också?)
Bra! Kan man få den att komma ihåg om man valt att visa eller dölja bildinfo också? Det är jättebra att man kan välja det nu.jimh skrev:
Fliken "Kommentarer" är utgångsläget, men om man hellre vill se enbart kommentarsfältet utan kommentarer så sparas det valet och gäller under resten av besöket.
pial skrev:
Bra! Kan man få den att komma ihåg om man valt att visa eller dölja bildinfo också? Det är jättebra att man kan välja det nu.
Jo, men nu är ju default att den är på. Jag ville kunna stänga av den permanent. Eller åtminstone så länge jag är inloggad, eller vad som nu är mest tekniskt praktiskt.Johank82 skrev:
fast då blir det ju precis som förut i princip... folk kommer alltid ha på bildinfo.