Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya bildvisningen

Produkter
(logga in för att koppla)
mrkgrd skrev:
... När EXIF sedan trillar på plats hade det varit smidigt att få grunddatat (Kamera, bländare, slutartid, brännvidd, IS0) direkt vid bilden. Ett klick för ev. mer info än så.
Precis! Det är just dessa fyra sista jag upptäckt att jag saknar nu - i den annars utmärkta lösningen.

Det är ju de fyra parametrarna i tekniken, som jag håller på att skruva på för att lära mig få en bild att se ut som jag vill den skall se ut. Då är det mycket lärorikt att se de värden andra använder för sina resultat - från dem som vill dela med sig.

David: Smart förslag... :D
Men jag har faktiskt skrivit fler kommentarer än foruminlägg så jag får skriva några inlägg till! :) [/B]

Mmmm, jag med, leder med mer än 2 - 1...

Mest rädd för att om folk tvingas kommentera bilder när de gör ett foruminlägg så kommer de sluta göra foruminlägg också.

Tror en stor anledning till få kommentarer är lätja. Visserligen bara en gissning så säg gärna att jag har fel :)

Mvh

Rasmus

Jag tackar ödmjukast för att ni tagit tillbaka informationen och tagit bort så många extraklick. Det gör att jag kan kommentera igen, något jag saknat jättemycket :D

elmfeldt skrev:
Jag funderar på om vi skall införa en regel som säger att för varje foruminlägg så måste man skriva en kritikkommentar. Vad tror ni om det? :)

Låter inte som en bra idé. I en tråd håller man ju på och svarar varandra hela tiden så det är ju inte samma sak. Kanske att man får skriva tre foruminlägg för varje kritikkommentar...

Jag tycker att det här med att få välja bakgrund
till sina bilder är en riktigt bra idé. Men borde
det inte vara så att man väljer en bakgrundsfärg
till sin bild och sen när besökare klickar på
bilden är det den färgen som visas men dem kan
själv byta bakgrundsfärg. Ungefär som det var
förut, fast då hade alla bilder vit bakgrund när
dem öppnades.

Håller med Jonna! Förslaget har också framförts flera gånger i den här tråden. Hittills, såvitt jag vet, utan kommentar från redaktionen...

Nej, den pekar på mitt inlägg i just den frågan. Eller inte för vissa. Här är svaret:

"vi tyckte att det var upp till fotografen att bestämma, men vi kan tänka oss att lägga tillbaka möjligheten för en besökare att byta framöver."

Det hade varit bra. Vissa bilder vill man testa med grå bakgrund när man tittar på dom.

Irriterande är nog ordet som jag vill beskriva den nya bildvisningen med. Ett flikhelvete =)

Jag tycker bildvisningen med sina flikar fungerar jättebra nu. Möter flertalet olika behov samtidigt. Snyggt, tillgängligt och enkelt!

/Nonno

Jag saknar den gamla visningen. Nu har alla utom en av mina bilder fast vit bakgrund också, tills jag orkar gå igenom dom och ändra.

Och vid många av de tidigare inlagda bilderna, kanske inte just dina dock, har fotografen skrivit: "Ses bäst mot svart bakgrund", eller nåt liknande. Så synd att det inte går längre...

paco skrev:
Jag saknar den gamla visningen. Nu har alla utom en av mina bilder fast vit bakgrund också, tills jag orkar gå igenom dom och ändra.

Det finns ett "defaultfält" för vilken färg dina bilder skall ha. Använd det så slipper du.

WFS) (Graylingman skrev:
Och vid många av de tidigare inlagda bilderna, kanske inte just dina dock, har fotografen skrivit: "Ses bäst mot svart bakgrund", eller nåt liknande. Så synd att det inte går längre...

Ja, äntligen kan fotografen styra bakgrunden, istället för en vädjan som fotografen bara kunde hoppas att betraktaren följde.

Varför finns all information utom i vilket album bilden ligger i i första fliken? Kan man inte få se i vilket album bilden ligger i på första fliken också?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar