Annons

Nya bildvisningen

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kom att tänka på en annan sak: Om ni nu inte visar kommentarerna direkt när man kollar på bilden, varför väljer ni då att visa antalet kommentarer när man söker efter bilder.

Håller förståss med om det också, den här knappen "Bli först att kommentera" tycker jag har lite dåliga konnotationer.

// Richard
 
två kritiska anmärkningar

Det är särskilt en sak jag är mycket kritisk till, och det är att "bildinfo" fått en egen flik som man nu alltså tvingas klicka på för att få grundläggande information om t.ex. kamerautrustning och om bilden är manipulerad. Min blick gick alltid genast ner till "bildinfo" när jag klickade fram en "tumnagelbild". Men nu har det blivit mer osmidigt jämfört med den helhetsbild som man förr omedelbart fick del av.

En annan av mig uppskattad funktion var att titta på och bedöma bilder utifrån olika bakgrundston (svart, grått, vitt). Det gav en annan dimension åt bedömningen och gjorde mer rättvisa åt bilderna. Nu är tydligen den funktionen borta. Titta på t.ex. följande bild (förstorad).....

http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=1020162&target=_blank

.... här hade jag mycket gärna vilja se hur denna bild ter sig med vit bakgrund. Den bilden hade säkert då fått ett annat och för mig högre värde.
 
Fotografen bestämmer nu själv vilken inramningen bilden skall ha.

http://www.fotosidan.se/cldoc/9250.htm

Manipuleringsinfon kan man överväga att flytta till första fliken, men å andra sidan så känns den informationen så pass teknisk att den inte skall behöva influera dig för att du skall kunna kritisera en bild.
 
Men om man söker efter en viss utrustning när man söker efter bilder, då vet man ändå vad fotografen har använt sig av.
Och som sagt, vill ni inte att folk ska påverkas av kommentarerna så bör ni heller inte visa antalet kommentarer...
 
Är det bara jag som har ett kommentarsfält som är typ 10 tecken bred, går knappt att skriva i och få radbrytning på var 3e ord?
 
Stisse skrev:
Är det bara jag som har ett kommentarsfält som är typ 10 tecken bred, går knappt att skriva i och få radbrytning på var 3e ord?

Oj. Det är inte meningen att det skall vara så. Vilken webbläsare använder du och om det är Mac eller Pc.
 
Tycker också att bildinfo ska vara första sidan man får se.
Känns konstigt att alltid få välja bildinfo för att sedan välja kommentera igen om jag vill kommentera den.
 
Kanske blir lite tjatigt, men jag får hålla med föregående talare om alla dess flikar. Jag vill kunna se bild info, samt fotografens utrustning i samband med bilden. Kommentarer till bilden kanske kan ha en egen flik, men dock inte info som rör bilden.

Kämpa vidare ni kodknackare och glöm inte fotografera emellanåt =)

Mvh Johan F
 
Stisse skrev:
Tycker också att bildinfo ska vara första sidan man får se.
Känns konstigt att alltid få välja bildinfo för att sedan välja kommentera igen om jag vill kommentera den.

Håller med.

Jag förstår tanken med att ha kommentaren i första hand då det är sån brist på kommentarer (verkar många tycka).

Men jag vill ha bildinfo på första fliken tillsammans med kommentar.

I min mening räcker det med två flikar.
 
zlice skrev:
Jag får också litet fält, lirar också IE7

Jag använder SlimBrowser som webläsare.
Vissa bilder har ett stort fält att kommentera i medan andra har så små att jag ibland bara får plats med ett ord per rad i fältet. Blir hemskt hemligt när man inte ens kan läsa sin egen kommentar under tiden man skriver. ;))
/Nonno
 
elmfeldt skrev:
Flyttade detta till en egen tråd för att det skulle bli tydligare.

Tanken med detta är att man skall vara opåverkad av andras kommentarer när man skriver sin egen kommentar.

Jag läser ALDRIG andras kommentarer innan jag själv kommenterar så det är inget problem. Det är väl ens eget val och vill man läsa kommentarerna så hindras man inte nu heller!
 
Re: Gillar inte !

jmb skrev:
Jag gillar inte att jag måste trycka på massa flikar för att se info och kommentarer på en bild, för låg allt på samma sida och det var bara att skrolla ner för att se allt, det var bättre och enklare.


Jag håller helt med om att det är mycket dåligt!

Jag har problem med mina händer och vill gärna ha så få klick som möjligt för att komma åt det jag vill och nu har jag fått minst 4 extra klick bara på en bild och det känns alldeles övermäktigt och otroligt ONÖDIGT!!!!!!

Ta tillbaka det som det var är min önskan!

Detta har faktiskt blivit så pass mycket sämre att jag inte kan kommentera bilder längre. Jag får nöja mig med att titta om ens det! :eek:(
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.