SM0SBI
Aktiv medlem
Jag kan bara hålla med, körde min med x2 konverter idag, det funkar om man bländar ner ett steg.Jag har bara ett ord att säga om glugen-enastående bra och det redan från bl 2.8.
Kan bara hålla med, enastående!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan bara hålla med, körde min med x2 konverter idag, det funkar om man bländar ner ett steg.Jag har bara ett ord att säga om glugen-enastående bra och det redan från bl 2.8.
Inte för att vara taskig men jösses vad mediokert din gamla 70-200 presterar! Jag antar att det är 100%, f2.8 och 200mm, men är detta i kant eller centrum? Det hade inte varit mycket att tveka på om man har så stora skillnader mellan det nya och gamla, oavsett om det kostar +10 papp i mellanskillnad. Om den nu fokuserar rätt så är det ju minst lika stor skillnad på ett bra och dåligt ex av gamla versionen som mellan den nya och gamla.
Den nya versionen verkar nu vara på väg ner lite i pris iallafall i utalandet, priset gick snarare upp än ner en tid efter introduktionen. Jag såg t ex att kamera-express nyss sänkte den från 2198 euro till 2145 euro.
Snabb fråga till dom som redan har Mk II,
Är det samma stativfäste som på föregångaren ?
Vad gäller priset, såg nyligen att Rajala har inbyteskampanj dvs "gamla" 2,8is till 2,8isII med ett inbytespris
på drygt 12000. Antar att kan vara en ide om man har ett risigt men fungerande objektiv?
Tackar Mikael!
Ja då kanske de va en dum idé att sälja sin 300-a å bara köra nya 70-200-an..
Jag är nästa inne på att sälja 300'at, det är så sällan jag känner att jag behöver det. Känns som den högre upplösningen i 1D4 och nu med nya 70-200 räcker i 99% av fallen. Körde mycket mer med 300 förut för att få kanonskärpa, men man blir latare och latare när man inte behöver bära på det nu för tiden.... Jag har ju ett 500 att ta till när det är långt, så jag känner att mitt 300 kommer nog bara bli stående framöver...