Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny profilsida och händelselista

Produkter
(logga in för att koppla)
Det har inte funkat på länge.
Det stämmer att man ofta även förr hamnade på en tom sida när nam tryckte på länken "(visa alla)". Men då fanns det en knapp eller länk upptill på den tomma sidan som hette "visa" - tryckte du på den så vips hade du alla kommentarer samlade - gamla som nya. Skillnaden nu är att "visa" inte längre finns att tillgå efter senaste förändringen av profilsidan.
/Nonno
 
Funktionen med flera versioner av en bild verkar ha slutat fungera. Det dyker upp länkar till "aktuell" och "1" osv, men den gamla bilden verkar inte sparas när man lägger till en ny.

Jag har problem med samma sak. Och jag knuffar fram denna fråga eftersom jag inte kunde hitta något svar (med reservation för att jag sett i kors)

MVH
Anita
 
När man nu är inne på den här tråden så skulejag också vilja passa på att ge ett förslag till förbättning: under fliken "verktyg" som finns under varje bild, så skulle jag vilja se en länk till att lägga in bilden i en pool, så slipper man gå vägen över "redigera bilden".
Jag vet inte om detta blev uppmärksammat, så jag knuffar fram inlägget igen.
 
Det finns fler saker: Nä man har lagt in en bild i ett album och man vill fortsätta att lägga in fler så måste man nu gå omvägen över Dina Bilder eller gå till menyn med Dina album, man kommer till samma ställe. Vad jag vill komma till är att förr fanns det en smulstig där man kunde klicka på albumnamnet och komma direkt tillbaks till det. Det sparade några klick. Ännu bättre vore om man fick frågan om man ville lägga till fler bilder efter att ha lagt in en.

Detta tror jag också blev bortglömt. Går det att göra något åt detta?
 
Vill åter igen påpeka att version-funktionen inte fungerar som den ska. Vill man lägga upp en ny version så blir båda versionerna exakt samma bild.
Tråkigt, då det är en mycket bra funktion.


Vidare har jag upptäckt en annan bugg.
När jag laddar upp en bild kan jag få ett meddelande om att jag inte valt någon bild att ladda upp.
Det enda som hjälper då är att ta en annan bild och se om den fungerar. Till slut hittar man en bild som inte orsakar buggen.
Efter det kan man trycka på "redigera" och utan problem byta ut bilden till rätt sådan.
Det är inte handhavandefel. Jag har inte för stor bild eller så.
Kör firefox, om det kan vara en orsak.
 
...Vidare har jag upptäckt en annan bugg.
När jag laddar upp en bild kan jag få ett meddelande om att jag inte valt någon bild att ladda upp.
Det enda som hjälper då är att ta en annan bild och se om den fungerar. Till slut hittar man en bild som inte orsakar buggen.
Efter det kan man trycka på "redigera" och utan problem byta ut bilden till rätt sådan.
Det är inte handhavandefel. Jag har inte för stor bild eller så.
Kör firefox, om det kan vara en orsak.

Upplevde samma sak imorse för första gången. Jag valde dock att välja samma bild varje gång. När det slutligen gick igenom efter tre-fyra försök, hade jag inte längre valt några etiketter. Om det nu kan ha med saken att göra.
 
Upplevde samma sak imorse för första gången. Jag valde dock att välja samma bild varje gång. När det slutligen gick igenom efter tre-fyra försök, hade jag inte längre valt några etiketter. Om det nu kan ha med saken att göra.

Första gången det hände var när jag tog bort bilden "svartmes3", och ersatte den med en ny svartmes som då fick samma namn.
Klurade fort ut att det kanske berodde på att jag använde samma bildtitel, och efter att jag bytt titel fungerade det.

Nästföljande gånger fungerade det dock inte.
 
En mindre bugg i händelselistan.

Om jag kommenterat en bloggartikel och bloggaren svarar på min kommentar, kommer följande stå i min händelselista:

Xxxxx har svarat på din kommentar på BILDEN xxxxxxx
 
Snälla, söta rara!

Finns det möjlighet att fixa så att funktionen "se alla" faktiskt visar både gamla och nya kommentarer i alla sammanhang där denna funktion finns som ett alternativ?

Funktionen underlättar kommenterandet enormt mycket när den fungerar, för då kan jag se vilka bilder jag tidigare kommenterat hos någon annan och jag kan se vilka bilder den kommenterat hos mig både nyligen och längre tillbaka.
Det gör kommenterandet effektivare, för då behöver jag inte ögna igenom alla kommentarer under en bild för att kontrollera om jag redan sedan tidigare skrivit en kommentar på den. Jag tycker att det är trist om samma bild kommenteras två gånger av mig, då vore det ju bättre att lägga tid och engagemang på en annan av fotografens bilder.

Det borde väl i alla fall gå att få ett svar på varför ni inte tänker fixa så att en funktion som ska funka inte kommer att göra det och varför ni tagit den ståndpunkten eller berätta om den finns på någon "to do"-lista? Den här funktionen har funkat hjälpligt tidigare i alla sammanhang där den dyker upp, men efter senaste uppgraderingen fungerar den bara till vissa delar. Så ska det väl inte vara?
 
Finns det möjlighet att fixa så att funktionen "se alla" faktiskt visar både gamla och nya kommentarer i alla sammanhang där denna funktion finns som ett alternativ?
Kan du förklara lite mer om det här felet; jag har kollat och tycker den verkar funka men kollar npg på fel sak/sätt - vad blir fel alltså?
 
Kan du förklara lite mer om det här felet; jag har kollat och tycker den verkar funka men kollar npg på fel sak/sätt - vad blir fel alltså?

Jag håller på med storstädning och är precis på upploppet och orkar nog inte samla mig så mycket i kväll för att kunna beskriva detta på ett bra sätt. När jag är pigg i morgon efter att ha fått vila mig med en vanlig arbetsdag, återkommer jag med en beskrivning mot kvällningen. :)))
/Nonno
 
Bildvisning på profilsidan

Hej!

Tänkte bara kolla om ngn skulle kunna hjälpa mig m en grej... Saken är den att jag skulle vilja visa "större & utvalda bilder" istället för att ha tumnaglar på min profilsida, men jag lyckas inte hitta på nåt sätt att välja vilka bilder jag vill visa. Ngn som kan??

Mvh// Malin
 
Hej!

Tänkte bara kolla om ngn skulle kunna hjälpa mig m en grej... Saken är den att jag skulle vilja visa "större & utvalda bilder" istället för att ha tumnaglar på min profilsida, men jag lyckas inte hitta på nåt sätt att välja vilka bilder jag vill visa. Ngn som kan??

Mvh// Malin

Gå in på din sida, utseende och inställningar, bildvisning, så finns där ett fält med "utvalda stora bilder" som du kan markera.

Edit: Fast när jag provar hittar jag heller inget sätt att välja bilder...bara markera funktionen...
 
Senast ändrad:
Gå in på din sida, utseende och inställningar, bildvisning, så finns där ett fält med "utvalda stora bilder" som du kan markera.

Edit: Fast när jag provar hittar jag heller inget sätt att välja bilder...bara markera funktionen...

Du har helt rätt i din beskrivning i hur man "slår på" funktionen "utvalda stora bilder"

Det krävs dock en sak till, att markera vilka bilder som skal visas, det sätt som jag hittade var att: på den sida som du använder för att ladda upp/ redigera en bild( där du väljer rubrik, skriver beskrivning osv) nån stans lite längre ner på den sidan så finns det ett fält där du kan skriva in siffrorna 1-9 där 1 visas längst upp och nr 9 längst ner på din profilsida.

mvh Johan
 
Senast ändrad:
Dvs:

*gå i på "din sida"

*klicka på "Dina bilder"

*Välj det album där din bild ligger i.

*klicka på "redigera"

Scrolla ner, precis ovanför där du väljer om bilden är manipulerad eller inte så står rubriken: "VISA I PROFIL" Fyll i ett nr mellan 1-9 beroende på hur högt upp bland de 9 bilderna du vill att just den bilden skall visas. Klart! :)
 
Åh, tack snälla för den mkt tydliga beskrivningen! (Behövs för såna som mig;) Kollade faktiskt under "redigera bild", men lyckades inte hitta ngt som verkade ha å göra m den saken. fast jag kanske bara tittade slarvigt!

Tack!!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.