Det är ju ganska svårt att diskutera någonting om motparten kräver bevis eller källanvisningar till allt. Men jag kan ju göra likadant - Om det nu inte var 40 % som tyckte det var rätt åt USA den 11 September hur många var det då?
Att det blir en större medvetenhet och bättre utveckling i världen med ökad utbildning är ju självklart men tror du verkligen att de mest militanta islamisterna blir "snälla" med ökad utbildning? Vad bygger du det på?
Sedan har du nog inte gått utanför dörren de sista ti0 åren eller bor ute på landet där det finns 0 % muslimer i din närhet. För inte kommer traditionen att bära slöjor från Sverige OCH det är inte bara invandrare som bär slöjor. Det är en kulturell OCH religiös yttring.
Om man ser lite tillbaka så ser man ju att världen har globaliserats rejält MEN motståndet/attentaten mot de som inte håller med dessa fanatiker har ökat markant bland radikala muslimer (dock inte alla muslimer).
Till sist. Varför är det så viktigt att skymfa dessa som inte tror som oss?
Det var 0,1% har tyvärr ingen källa men jag läste det i DN. Det funkar inte att göra så fattar du väll? Du kan inte komma och påstå att nästan halva arabvärlden tycker att mord på oskyldiga är ok utan en trovärdig källa.
De mest militanta islamisterna kommer bli >färre< med ökad utbildning, jag bygger det på logik. Har jag sagt att traditionen att bära slöjor kommer från Sverige? Sluta lägg ord i munnen på mig, tack. Det är en 100% en kulturell grej som folk misstolkar(även utövare) som en religiös symbol. Ökningen av fanatiker har med "kriget mot terrorismen" att göra det trodde jag alla visste...
Du verkar ha missat hela konceptet, i ett fritt samhälle så ska man kunna säga vad man vill utan att folk hotar om att mörda en. Visst ska vissa saker vara straffbart men som jag sa så spelar det ingen roll om Lars Wilks hade fått fängelse i 20 år. Fundamentalister väntar bara på tillfällen att kunna känna sig kränkta.
Du har en vi och dom mentalitet som är skrämmande. Jag är ateist, med goda själ, men jag tror inte man ska bunta ihop en hel folkgrupp som media gillar att göra. Du tycker att vi ska anpassa våra lagar efter vad fanatiker tycker, är det korrekt uppfattat?
PS: Finns ingen anledning att vara oförskämd, jag är ute varje dag. Jag känner många muslimer, fantastiska människor måste jag tillägga.
Hur som helst så tycker jag att det ska bli intressant med denna lag, på ett sätt så är det bra men frågan är hur det kommer dömas i denna lag. Om man fotar på en fest och lägger upp på Facebook är detta då potentiellt kränkande? Jag menar folk kanske inte vill bli fotade när det inte är nyktra.