Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny drivrutin till 2100UZ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto-Gabbe

Aktiv medlem
Är det någon son känner till antingen någon ny drivrutin till kameran som gör att det skapas en ny enhet på datorn när man ansluter den (som de flesta nyare kamerorna har) och/eller om det finns någon ny firmware till den?

// Gabbe.
 
Tror inte det finns några drivare som gör att kameran dyker upp som en egen enhet - iaf har jag inte hittat några. Tvingas också köra genom CamediaMaster 4.nånting.
Hoppas jag har fel... =)
 
Nja, jag har ju beställt en EOS 10D så det blir nog sparsamt med användning av 2100:an sen. Men nog fan borde de fixa en drivare som behandlar kameran som enhet. Det är bara mjukvaran som ska ändras... polarens HP funkade som enhet efter uppgradering.

// Gabbe.
 
Tanken är att använda en x-drive istället om jag behöver massor med ytrymme vid resa eller liknande...

// Gabbe.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.