sagan
Avslutat medlemskap
Falcon skrev:
Jesper,
I sak håller jag helt med dig lite. Men i alla tider har människorna kämpat om att utmärka sig själv och få vara bäst. Ligger nog lite i sakens natur på något sätt.
Tittar vi på stenåldern antar jag den som hade vassast stenyxa utmärkte sig. På vikingatiden var höjden av status ett laminerat järnsvärd smitt av det bästa smederna. Så dagens eviga bråk om vem som har störst... Ja det har alltid funnits. Att folk bara orkar kan tyckas vara en riktig betraktelse. Men folk kommer orka, för evig tid.
Gör som jag själv Jesper se förbi gnabbandet, se över det snudd på komiska han-som-har-rätt-märke-och-dyrast-prylar-när-han-dör-vinner! Det går att utöva sin hobby utan senaste prylarna. Japp trott om du vill men det är sant ;-)
Bara ett litet filosofiskt inlägg utan att ta ställning i grundfrågan vilket märke som leder eller inte. Spelar det någon roll ? De märke som inte leder per definiktion det kan alltså inte ta bilder i huvud taget eller ? ;-)
Ut och fotografera och oroa er mindre VEM som just idag har ledartröjan. Imorgon kanske en helt annan nämligen tar över ?! Men åter igen vad spelar det för roll ???
Låt kampen rulla vidare gott folk
Må väl
//H
Jag läste en lång vetenskaplig artikel om avundsjukan..det var människans starkaste drivkraft och själva grunden för ett civiliserat samhälle, utan den så skulle ingen bry sig om att utveckla bättre grejer hela tiden och vi skulle fortfarande driva omkring som samlare och jägare på slätterna.