Annons

Nikon verkar inte hänga med i det yttersta segmentet...

Produkter
(logga in för att koppla)
HDFS) (KGS skrev:
Vet dina kunder sånt?...
Hahaha.

När jag flyttade till Toronto och jobbade som assistent var jag förvånad över hur många fotografer som inte ens ägde en kamera.
Och att så många jobbade med småbild för krävande reklamjobb.
(Fast, en del använde 11x14" storformat.)

Jag var fostrad vid att en ”riktig” fotograf hade Hasselblad och egen studio med alla grejer.

Bland företagskunder (alltså när jag fotograferar utan reklambyrå) är det fortfarande vanligt att en del undrar över två saker:
Jag har ingen studio.??? (Konstigt, är han verkligen en riktig fotograf?)
Och.
”Behöver du så många lampor och grejer för en så liten bild”?
 
Det tog rätt lång tid innan jag fattade att vår fotograf hade en "studio". Men att han var duktig förstod jag särskilt väl efter att ha försökt själv *asg*

Å andra sidan var det här före den digitala revolutionen, nu ere ju så mycket lättare *s*
 
HDFS) (KGS skrev:
...Å andra sidan var det här före den digitala revolutionen, nu ere ju så mycket lättare *s*
Som eta-testare av Photoshop kan jag avslöja att i version 11 kommer kamera vara onödigt för digitalfotografen.
Det kommer en Plug-In som gör det möjligt att välja olika fotograferingsmiljöer och bildstilar.
Jag försöker få Knoll att ta med ”Micke Jansson” som ett av alternativen.
 
förvånar mej inte alls... min nyaste kamera en Ca... , har inställningar för alla möjliga motiv så man behöver inte tänka alls... (gillar läget för "barn", "husdjur" och "porträtt i levande ljus" för att inte tala om "party" läget!) mycket praktiskt. O så väger den ungefär 100% mindre än en Nikon D2x med optik...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.