sagan
Avslutat medlemskap
Jag behöver inte uppgradera överhuvudtaget.Hustomten skrev:
Kim: Hur ofta tror du att du behöver uppgradera hus? Varje år, Vartannat, eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag behöver inte uppgradera överhuvudtaget.Hustomten skrev:
Kim: Hur ofta tror du att du behöver uppgradera hus? Varje år, Vartannat, eller?
sagan skrev:
Säger han som ville ha fullstor sensor och minst 20mp för ett inte allt för långt tag sen.
Kan väl hålla med, men det är ett vs-forum som skapades för sånt här så vi skulle slippa det på andra ställen på FS.Jesper71 skrev:
Fan vad trött jag blir på idioter som inte tröttnat på att tävla om vilket system som är bäst. Ta era prylar och sätter på sandådekanten och bråka vidare. Bara jag slipper läsa om det här!
/Jesper
Du vet att du kan vara i ett annat forum om du inte vill läsa detta va...? Att ha många olika forum är bra just för det, att alla kan passa in någonstans. //LizaJesper71 skrev:
Fan vad trött jag blir på idioter som inte tröttnat på att tävla om vilket system som är bäst. Ta era prylar och sätter på sandådekanten och bråka vidare. Bara jag slipper läsa om det här!
/Jesper
Jesper71 skrev:
/Jesper
sagan skrev:
Då minns du fel.
Canonliza skrev:
"Håller" en digitalkamera mao kortare tid i jämförelse med en analog då eftersom den analoga inte behöver "uppgraderas"?? Jag frågade nämligen i annan tråd en gång vilken ny analog Canon jag skulle välja om jag nångång vill "byta upp" mig, men fick då till svar att det var bättre att satsa på objektiven.
Förklara gärna. //Liza
sagan skrev:
Fullstor sensor tycker jag inte är så idealiskt, då får man tillbax problemen med vinjettering och taskig kantskärpa.
1.2x - 1.3 x sensor med samma pixeltäthet som på 10D skulle passa mig bättre (omkring 11mp)....gärna då att sökaren är lika stor som på 1Ds ;-)
Alla vidvinklar har mer eller mindre dålig kantskärpa...oavsätt märke.hansen2 skrev:
Det beror väl på vilken glugg man använder? Är ny vad gäller Canonsystemet och känner inte till om Canon haft detta problem förut.
Tja..åh andra sidan är det säkert billigare att köpa ett objektiv med mer vidvinkel än att köpa ett hus med fullstor senor ;-)hansen2 skrev:
Ja, en större sökare vore inte alls dumt. Däremot vore det najs med fullsensor då min 19-35:a verkligen skulle innebära 19 mm på lägsta brännvidd.
Falcon skrev:
Låt kampen rulla vidare gott folk
Må väl
//H
sagan skrev:
Alla vidvinklar har mer eller mindre dålig kantskärpa...oavsätt märke.
Vinjettering har alla objektiv..mer eller mindre.
Givetvis.Hustomten skrev:
Ditt resonemang bygger på att du alltid använder optik gjord för 24x36 på din mindre sensor.
Så sant som det är sagt.Hustomten skrev:
Ju mera kampen pågår därute mellan olika tillverkare. Ju oftare ledartröjan byter ägare. Ju fler konkurrenter som deltar. Desto bättre för oss. Ju bättre och billigare fotoutrustning kommer vi att få.