pitchblack
Aktiv medlem
Jag beställde ett Nikkor 70-200 f/2.8 VR för ca. 2 månader sedan på Dustin. Jag räknade med att få vänta lite eftersom det är ett populärt objektiv, men aldrig att det skulle ta så'n här lång tid. För någon vecka sedan passerades det preliminära leveransdatum som Dustin hade fått från Nikon, varvid jag bad dem kolla upp när Nikon kunde tänkas leverera, men utan resultat.
Förra veckan ringer jag då Nikon själv och får reda på att deras leveransproblem beror på att de bytt lagersystem nere i Amsterdam, men att de hade ett antal objektiv som var på väg in. Det var dock inte säkert att jag skulle kunna få något, men att det skulle märkas nästa vecka (dvs. nu). Så jag ringer dem idag och kollar och får beskedet att de minsann inte skulle få in några objektiv, och inte heller under hela November! De kan inte heller ge några som helst besked om VARFÖR det ska vara så svårt att skaka fram objektivet, eller NÄR, om någonsin, jag kan få tag på ett. Jag kan också tillägga att jag haft ett annat objektiv inne på reparation i snart två månader som de inte heller kan få tag på reservdelar till (och det är D70 kitgluggen, så det är inget gammalt obskyrt objektiv heller).
Jag blir bara så frustrerad över att de sköter sin service så extremt dåligt! Ett stort företag som Nikon måste ju kunna göra en övergång i lagersystem utan att hela Europas (som numer ju är världens största digitalkameramarknad) leveranser lamslås. Och att sedan inte kunna ge några som helst besked om någonting är ju rent ut sagt uselt!
Så jag avbeställde min order på Dustin idag och väntar nu på att få pengarna återbetalda (betalade i förskott) så får jag väl se mig om efter något annat att lägga mina nästan 20000 på; Nikon vill ju uppenbarligen inte ha dem.. Några förslag? ;-)
MvH,
Henrik
Förra veckan ringer jag då Nikon själv och får reda på att deras leveransproblem beror på att de bytt lagersystem nere i Amsterdam, men att de hade ett antal objektiv som var på väg in. Det var dock inte säkert att jag skulle kunna få något, men att det skulle märkas nästa vecka (dvs. nu). Så jag ringer dem idag och kollar och får beskedet att de minsann inte skulle få in några objektiv, och inte heller under hela November! De kan inte heller ge några som helst besked om VARFÖR det ska vara så svårt att skaka fram objektivet, eller NÄR, om någonsin, jag kan få tag på ett. Jag kan också tillägga att jag haft ett annat objektiv inne på reparation i snart två månader som de inte heller kan få tag på reservdelar till (och det är D70 kitgluggen, så det är inget gammalt obskyrt objektiv heller).
Jag blir bara så frustrerad över att de sköter sin service så extremt dåligt! Ett stort företag som Nikon måste ju kunna göra en övergång i lagersystem utan att hela Europas (som numer ju är världens största digitalkameramarknad) leveranser lamslås. Och att sedan inte kunna ge några som helst besked om någonting är ju rent ut sagt uselt!
Så jag avbeställde min order på Dustin idag och väntar nu på att få pengarna återbetalda (betalade i förskott) så får jag väl se mig om efter något annat att lägga mina nästan 20000 på; Nikon vill ju uppenbarligen inte ha dem.. Några förslag? ;-)
MvH,
Henrik